تعمیر گیربکس اتوماتیک تویوتا

5/5 - (1 امتیاز)

تعمیر گیربکس اتوماتیک تویوتا یکی از خدماتی است که این مجموعه در انجام آن مهارت دارد.

همچنین اگر نیاز به تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز داشتید نیز می توانید از خدمات مانوک بهره مند شوید.

بهترین مرکز تعمیر گیربکس اتوماتیک تویوتا

بر کسی پوشیده نیست که ماشین شما هزاران قطعه دارد. هر قسمت نقش خود را ایفا می کند و به میزان قابل توجهی از سایش و پارگی برخوردار است. با این حال، هر بخش به قسمت های دیگر نیز وابسته است و اگر مشکلی در یک زمینه پیش بیاید، می تواند به سرعت منجر به یک اثر دومینو شود. به همین دلیل است که تعمیر و نگهداری خودرو بسیار مهم است. قرارهای خدمات خودکار شما به شما کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که تمام قطعات ماشین شما به درستی کار می کنند.

به نوبه خود، فشار کمتری در کل خودرو وارد می شود. یکی از مهم ترین بررسی های نگهداری، سرویس گیربکس اتوماتیک است. در اینجا مروری بر این خدمات خودکار و اینکه چرا به آنها نیاز دارید آورده شده است.

گیربکس خودرو چیست؟

گیربکس ماشین شما مهم است زیرا با موتور شما کار می کند. در واقع نیرو را به چرخ ها و لاستیک های شما می رساند و نقش کلیدی در عملکرد ایمن و عملکرد کلی خودرو شما ایفا می کند. وظیفه گیربکس شما این است که خروجی موتور شما را با سرعتی که در حال رانندگی هستید و همچنین شرایط بار خودرو مطابقت دهد. از چند دنده برای به حرکت درآوردن خودرو بر اساس نیاز شما استفاده می کند. قدرت موتور را بسته به نوع چرخ محرک شما منتقل می کند. بنابراین برای خودروهای دیفرانسیل عقب از محور عقب و برای خودروهای دیفرانسیل جلو از محور جلو استفاده می کند.

تعمیر گیربکس اتوماتیک تویوتاگیربکس دستی در مقابل گیربکس اتوماتیک

اگر گیربکس اتوماتیک دارید، ماشین را بر اساس سرعت شما به دنده های مختلف تغییر می دهد. دارای یک تابه روغن با مایع گیربکس و فیلتر مایع است که با تعویض دنده یا سرعت پاسخ می دهد. از طرف دیگر، اگر گیربکس دستی دارید، مایع داخل یک جعبه است. هنگامی که مشکلاتی در مورد مایع گیربکس وجود دارد، روی گیربکس اتوماتیک و دستی تأثیر متفاوتی می گذارد:

گیربکس اتوماتیک: گیربکس قبل از اینکه در نهایت از کار بیفتد تمایل به لغزش دارد.

گیربکس دستی: گیربکس به احتمال زیاد با فرسوده شدن سریع قطعات داخلی و در نهایت از کار افتادن گیربکس نویزتر می شود.

صرف نظر از اینکه چه نوع گیربکسی دارید، سرویس گیربکس مهم است.

روغن گیربکس چیست؟

روغن گیربکس با تمیز نگه داشتن، خنک نگه داشتن و روانکاری سیستم گیربکس از آن پشتیبانی می کند. همچنین نیرو و فشار را منتقل می کند، بنابراین سیستم کار می کند. در نتیجه تمیز کردن مایع گیربکس در سطوح مناسب حیاتی است. همچنین، هر سازنده دارای یک مایع گیربکس اتوماتیک متفاوت است. بنابراین حتماً به یک فروشگاه خدمات خودرو مراجعه کنید که سهواً مایعات گیربکس را جایگزین نمی کند. مایع گیربکس اشتباه می تواند در عملکرد خودرو اختلال ایجاد کند

چه چیزی بر عملکرد گیربکس تأثیر می گذارد؟

موارد مختلفی وجود دارد که می تواند بر عملکرد گیربکس تأثیر بگذارد از جمله:

  • وضعیت مایع گیربکس
  • عادات رانندگی
  • بکسل یا بارهای بیش از حد
  • شرایط عملیاتی
  • فرکانس تعمیر و نگهداری منظم

چگونه می توانیم بفهمیم که آیا مشکل گیربکس داریم؟

علائم مشکلات گیربکس عبارتند از:

  • لیز خوردن
  • مشکل در راه اندازی وسیله نقلیه
  • توقف در شیب های تند
  • روشن شدن چراغ چک موتور
  • گیربکس پر سر و صدا
  • مشکل در تعویض دنده

اگر هر یک از این علائم را مشاهده کردید، فوراً با تعمیرگاه خودرو خود قرار ملاقات بگذارید.

سرویس گیربکس اتوماتیک شامل چه مواردی می شود؟

سرویس مایع گیربکس اتوماتیک اساساً جایگزین واشر تابه، فیلتر و مایع گیربکس می شود. با این حال، همه خودروها نیاز به سرویس یا تعویض فیلترهای گیربکس خود ندارند، زیرا برخی از آنها آب بندی هستند. دفترچه راهنمای مالک شما به شما می گوید که آیا سیستم مهر و موم شده ای دارید، اما خدمات تعمیر خودرو شما نیز می داند. مراحل مربوط به سرویس گیربکس اتوماتیک شما معمولاً شامل موارد زیر است:

تخلیه مایع گیربکس

نصب واشر تابه و فیلتر جدید در صورت لزوم

افزودن روغن/سیال مورد تایید سازنده برای گیربکس شما

بررسی نشتی

یک تعمیرگاه خوب خودرو نیز یک تست درایو انجام می دهد تا از عملکرد روان اطمینان حاصل کند

هر چند وقت یک بار به خدمات گیربکس اتوماتیک نیاز داریم؟

در بیشتر موارد، یک خودرو باید هر ۴۰۰۰۰ مایل یا بیشتر یک سرویس گیربکس دریافت کند. با این حال، اگر متوجه علائمی شدید که گیربکس شما مشکل دارد، یا هر مایعی در زیر خودرو مشاهده کردید، در اسرع وقت بازرسی را انجام دهید. برای بهینه‌ سازی عملکرد، تغییرات منظم سیال گیربکس به خوبی کار می ‌کند. آنها همچنین طول عمر گیربکس شما را افزایش می دهند.

اگر سرویس گیربکس اتوماتیک را دریافت نکنیم چه اتفاقی می افتد؟

خدمات روغن گیربکس بخشی از تعمیر و نگهداری منظم خودرو در نظر گرفته می شود. هنگامی که نمی توانید سرویس گیربکس اتوماتیک معمولی را رزرو کنید، می توانید عمر گیربکس خود را کاهش دهید. این می تواند منجر به تعمیر یا تعویض گیربکس پرهزینه شود. در واقع، خرابی های گیربکس اغلب به دلیل گرمای بیش از حد ایجاد می شود. تعویض منظم روغن گیربکس می تواند به جلوگیری از این مشکل کمک کند.

تعویض گیربکس، اتوماتیک یا دستی، یکی از پرهزینه ترین تعمیراتی است که صاحب خودرو ممکن است مجبور به برنامه ریزی شود. گیربکس نیرو را از موتور به چرخ ها منتقل می کند تا خودرو در جهت دلخواه حرکت کند. گیربکس های اتوماتیک برای ساده کردن رانندگی با استفاده از طراحی پیچیده تر در نظر گرفته شده اند. گیربکس های اتوماتیک شامل مدارهای پیچیده و عملکردهای الکترونیکی پیچیده هستند. این امر در مقایسه با گیربکس دستی ساده تر، فضای بیشتری را برای خرابی ها و نقاط خرابی باقی می گذارد، اما سادگی می تواند در مشغله های امروزی نجات بخش باشد

گیربکس اتوماتیک چقدر طول عمر دارد؟

زمان و مسافت پیموده شده بین رانندگان خودرو و نحوه استفاده یا سوء استفاده آنها از گیربکس متفاوت است. با این حال، گیربکس های اتوماتیک معمولی حدود ۱۵۰،۰۰ تا ۲۰۰،۰۰۰ مایل یا تقریباً ۷ سال دوام می آورند. موارد در هر دو حد وجود دارد.

بسیاری از صاحبان خودرو به طور ناخواسته سلامت گیربکس خود را نادیده می گیرند تا زمانی که خیلی دیر شده است. در اینجا ۵ روش برای استفاده حداکثری از گیربکس اتوماتیک آورده شده است:

  • ۱. به طور منظم گیربکس خود را سرویس کنید

یا به تنهایی، اگر تجربه تعمیر و نگهداری خودرو دارید، یا با استخدام یک مکانیک، روغن و فیلتر گیربکس خود را تعویض کنید. همانند تعویض روغن، برای فواصل دقیق سرویس به مشخصات سازنده مراجعه کنید. به طور کلی روغن و فیلتر را هر ۲۰۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ مایل یا هر ۱۸ ماه یکبار تعویض کنید. خودروهای جدیدتر همچنین می خواهند گیربکس اتوماتیک خود را از رسوبات و زباله ها هر ۴۰۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ مایل یا هر ۲ سال یکبار پاکسازی کنند.

  • ۲. به طور منظم مایع گیربکس خود را بررسی کنید

مایع گیربکس طوری طراحی شده است که گرما را از اجزای داخلی گیربکس حذف کرده و آن را از قطعات متحرک دور کند. سطح پایین مایعات می تواند باعث گرم شدن بیش از حد گیربکس و آسیب غیر قابل برگشت شود. بسته به میزان رانندگی شما، گیربکس اتوماتیک باید هر ۲ تا ۴ هفته یکبار با موتور روشن بررسی شود.

  • ۳. از مایع گیربکس مصنوعی استفاده کنید

قبل از تعویض، باید از نوع مایع گیربکس توصیه شده در دفترچه راهنمای مالک خود استفاده کنید. با این حال، گرما در نهایت ترکیبات آلی موجود در مایع گیربکس اتوماتیک معمولی را تجزیه می کند و کارایی آن را کاهش می دهد. مایع مصنوعی مقاوم تر در برابر حرارت به مرور زمان به گیربکس اتوماتیک قدیمی شما کمک می کند. این به ویژه برای کسانی که اغلب با بارهای سنگین، در ترافیک سنگین یا از میان کوه ها رانندگی می کنند مفید است.

  • ۴. روی یک خنک کننده گیربکس سرمایه گذاری کنید

گرما دشمن گیربکس است. آسیب به مرور زمان از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض حرارت به مهر و موم، سطوح فلزی و قطعات الکترونیکی ایجاد می شود. هر زمان که دمای گیربکس از ۲۰۰ درجه بالاتر رود، هر بریدگی ۲۰ درجه عمر مفید را به نصف کاهش می دهد. یک خنک کننده گیربکس می تواند دمای کارکرد را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و مدت زمان فرسودگی آن را بیش از دو برابر کند.

  • ۵. رانندگی خوب را تمرین کنید

تکنیک های رانندگی هوشمند می تواند طول عمر گیربکس اتوماتیک شما را افزایش دهد. ۳ تمرین زیر را در نظر داشته باشید:

از رانندگی تهاجمی اجتناب کنید. رانندگی تهاجمی از یک موقعیت توقف می تواند گرما را افزایش دهد، همانطور که شتاب و شتاب مداوم را افزایش می دهد. رانندگی با آرامش بیشتر می تواند استرس روی گیربکس و خودتان را کاهش دهد.

قبل از گرم شدن موتور و گیربکس رانندگی نکنید. در هوای سرد، قبل از اینکه ماشین را در دنده قرار دهید، بگذارید ماشین در حالت آرام آرام بماند تا دور موتور در دقیقه پایین بیاید. سیال گیربکس وقتی سرد است غلیظ تر است و به طور موثر از پایین به بالا حرکت نمی کند. بگذارید گرم شود تا بهتر کار خود را برای جلوگیری از آسیب اصطکاک انجام دهد.

هنگام حرکت خودرو دنده را عوض نکنید. گیربکس های اتوماتیک همچنان شامل تعویض دنده بین دنده عقب و درایو هستند. اگر چه ممکن است وسوسه انگیز باشد که از محل پارک خارج شوید یا یک پیچ ۳ نقطه ای سریع انجام دهید، اجازه دهید ماشین قبل از تعویض دنده کاملا متوقف شود تا به دنده های داخلی آسیبی نرسد.

گیربکس ها به گونه ای طراحی شده اند که سطح معینی از قرار گرفتن در معرض گرما را تحمل کنند. پیروی از شیوه های رانندگی عمدی می تواند به افزایش عمر گیربکس شما کمک کند. مطمئن شوید که مکانیک واجد شرایطی را برای تشخیص هر گونه مشکل مشکوک در گیربکس اتوماتیک، به ویژه مکانیکی که در مورد نیازهای خاص مدل خودروی شما آگاه است، پیدا کنید. مکانیک مناسب برای تعمیر گیربکس می تواند در طولانی مدت در زمان و هزینه شما صرفه جویی کند.

برای تعمیر گیربکس اتوماتیک تویوتا با کارشناسان ما با شماره ۰۹۱۲۷۹۳۳۶۷۷ تماس بگیرید.

به مکانیک نیاز دارید؟ تماس بگیرید!
09127933677