دسته دنده گیربکس‌های اتوماتیک

دسته دنده گیربکس اتوماتیک

امتیازدهی post

خودروهایی که به گیربکس‌های اتوماتیک مجهز هستند، از دسته دنده‌های متفاوتی استفاده می‌کنند. دسته دنده برخی از آنها به صورت مستقیم و برخی دیگر، به صورت زیگزاگ حرکت می‌کنند. در زیر به تفاوت آنها می‌پردازیم.

چرا دسته دنده برخی از گیربکس‌های اتوماتیک مستقیم حرکت می‌کنند و برخی زیگزاگ؟

فن‌آوری گیربکس‌های اتوماتیک به سرعت در حال رشد بوده و در جدیدترین خودروها استفاده می‌شود. اما آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چرا در برخی از اتومبیل‌ها، دسته دنده مستقیم حرکت می‌کند. و برخی دیگر دسته دنده حرکتی زیگزاگی دارد؟ در حقیقت، عملکرد هر دو نوع از دسته دنده‌ها یکسان است و وظیفه آنها قرار دادن. گیربکس اتوماتیک در موقعیت مناسب است. در صورت قرار دادن دسته دنده در موقعیت نامناسب، امکان خراب شدن گیربکس وجود دارد. و شما نیاز دارید تا تعمیر گیربکس اتوماتیک خود را با صرف هزینه انجام دهید.

دلایل اصلی برای داشتن دو نوع دنده متحرک در گیربکس اتوماتیک

محبوبیت گیربکس اتوماتیک کل دنیای اتومبیل را به خود جلب کرده است. اما تضاد در انتخاب یکی از جعبه دنده‌های خطی و زیگزاگ همیشه وجود دارد. بنابراین قبل از انتخاب نوع خاصی از گیربکس‌های اتوماتیک و خرید خودرو. دلایل متفاوت بودن دسته دنده برای خودروهای مختلف را بررسی کنید.

کنترل و ایمنی

دسته دنده‌های خطی و زیگزاگ، عملکردی مشابه را برای اتومبیل دارند، یعنی انتخاب دنده مناسب برای حرکت وسیله نقلیه. تصور کنید که رانندگی می‌کنید و در بیرون باران می‌بارد. شما باید دنده را تغییر دهید اما به طور تصادفی آن را در سطح اشتباه قرار می‌دهید. این وضعیت خطرناک در صورتی که دسته دنده اتومبیل شما به صورت خطی باشد امکان‌پذیر است. الگوی زیگزاگ مانع از قرار دادن دسته دنده در حالت اشتباه می‌شود. زیرا منحنی‌ها تخمین دقیقی از مکان قرارگیری دسته دنده را در اختیار راننده قرار می‌دهند. بنابراین، شما کنترل بهتری بر روی حرکت وسیله نقلیه خواهید داشت.

کسانی که در درجه اول ایمنی را در نظر دارند، دسته دنده خطی را ترجیح می‌دهند. حرکت آسان دسته دنده و کلید قفل امنیتی که مانع از حرکت اتومبیل در موقعیت خطرناک حتی در سرعت بالا می‌شود. البته، این مورد در مورد دسته دنده‌هایی که به صورت زیگزاگ حرکت می‌کنند وجود ندارد. زیرا هیچ سیستم قفلی در این نوع از دسته دنده موجود نیست. بنابراین طراحی دسته دنده خطی اطمینان می‌دهد که در هر شرایطی در امان هستید. و طراحی زیگزاگ به شما امکان می‌دهد که ماشین شما در دنده مناسب است. این گونه است که گیربکس‌های اتوماتیک تجربه رانندگی بهتری را ارائه می‌دهند.

ضریب هزینه

دسته دنده‌هایی که به صورت خطی حرکت می‌کنند، دکمه‌ای دارند که باعث قفل شدن دسته دنده می‌شود. بنابراین هزینه برای چنین تجهیزات با ارزشی به طور خودکار افزایش می‌یابد. به طور کلی، دو نوع خریدار وجود دارد، کسانی که می‌خواهند با هزینه کم عملکرد بهتری داشته باشند. و سایرین که مایل به استفاده از تجهیزاتی بهتر هستند و هزینه این کار را هم پرداخت می‌کنند. بنابراین دسته دنده‌هایی که حرکتی خطی دارند، کمی هزینه بیشتری از اتومبیل‌های دنده زیگزاگی خواهند داشت. به این ترتیب، خریدار می‌تواند تصمیم بگیرد تا از کدام نوع از دسته دنده‌های گیربکس‌های اتوماتیک استفاده کند.

کدام یک از دسته دنده‌ها برای گیربکس‌های اتوماتیک بهتر است؟

اگر به دنبال ماشینی هستید که به شما امکان تغییر دنده به صورت مستقیم را می‌دهد. دسته دنده‌های خطی بهترین گزینه هستند. در غیر این صورت، استفاده از دسته دنده‌هایی که به حالت زیگزاگ حرکت می‌کنند برای کنترل بهتر خودرو ایده‌آل است. در کل، انتخاب خودرویی که گیربکس‌های اتوماتیک دارد در اهمیت بالاتری نسبت به انتخاب نوع حرکت دسته دنده قرار دارد.

نتیجه

دانستن عملکرد و رعایت احتیاط و برخی نکات مفید دیگر در رانندگی کافی است که هر سفر را به یک سفر شاد تبدیل کند. می‌توانید بهترین خدمات را با تماس با ما دریافت کنید و تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک خودروی خود را به ما بسپارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مکانیک نیاز دارید؟ تماس بگیرید!
09127933677