نبایدهای گیربکس اتوماتیک

گیربکس اتوماتیک

امتیازدهی post

گیربکس اتوماتیک بدون شک یکی از بزرگ‌ترین اختراعات در صنعت خودرو است. اتومبیل گیربکس اتوماتیک به خاطر امنیتی که فراهم می‌کند، دوران جدیدی برای صاحبان خودرو آغاز کرده است.

اتومبیل گیربکس اتوماتیک مورد توجه رانندگان تازه کار و حرفه‌ای هستند. و می‌توان از این نوع خودرو در بسیاری از شرایط استفاده کرد. با این حال، آیا گیربکس اتوماتیک در کنار راحتی، دوام زیادی هم دارد؟ البته اگر راننده در زمان رانندگی موارد احتیاطی را رعایت نکند، هر نوع خودرویی می‌تواند دوام کمی داشته باشد.

مرکز تخصصی گیربکس اتوماتیک مانوک مواردی برای نگهداری بهتر از گیربکس برای شما فراهم کرده. که در زیر می‌توانید مطالعه کنید.

مواردی که در زمان رانندگی با اتومبیل گیربکس اتوماتیک نباید انجام داد

حتی اگر وسیله نقلیه اتوماتیک شما به طرز حیرت‌انگیزی ایمن باشد، شما باید در حالی که رانندگی می‌کنید. موارد احتیاطی را رعایت کنید.

در زیر مواردی آورده شده که می‌تواند به وسیله نقلیه شما آسیب برساند. و مجبور شوید برای تعمیر هزینه‌های زیادی را پرداخت کنید.

حرکت در سرآشیبی در حالت خلاص با اتومبیل گیربکس اتوماتیک

زمانی که اتومبیل در یک مسیر سرآشیبی حرکت می‌کند، هر چند که سرعت حرکت کم باشد. امکان آسیب رسیدن به گیربکس زیاد خواهد بود.

با این کار، دور موتور پایین است و بنزین کمی مصرف می‌شود. اما روغن به خوبی نمی‌تواند به تمامی چرخ‌دنده‌های گیربکس برسد.

نرسیدن روغن منجر به ساییدگی و آسیب قابل توجهی به گیربکس می‌شود.

به همین دلیل، توصیه می‌کنیم این عادت را کنار بگذارید. زیرا هزینه‌های تعمیر، ارزش صرفه‌جویی در مصرف سوخت به میزان ناچیز را ندارد.

گاز دادن و بالا بردن دور موتور قبل از قرار دادن دنده در حالت مناسب

معمولا نوجوانان این کار را انجام می‌دهند. هیچ وقت قبل از قرار دادن دنده در حالت مناسب، دور موتور را بالا نبرید. این کار یک شوک بزرگ به گیربکس وارد می‌کند که استهلاک قطعات را بالا می‌برد. در برخی از مواقع حتی آسیب‌های جدی به گیربکس وارد می‌شود.

تغییر در حرکت اتومبیل گیربکس اتوماتیک قبل از توقف کامل

اگر قبل از توقف کامل خودرو دنده را در حالت مخالف قرار دهید، چرخ‌دنده‌هایی که با سرعت بالا در حرکت هستند. به طور ناگهانی مجبور به تغییر در جهت حرکت می‌شوند. این کار باعث آسیب رسیدن به گیربکس اتوماتیک می‌شود.

اگر در زمان پارک کردن به جای این که از ترمزها برای توقف و تغییر جهت استفاده کنید. بدون فشار دادن ترمز، دنده را در جهت مخالف قرار دهید، امکان آسیب به گیربکس بالا خواهد بود.

قرار دادن دنده در حالت خلاص در پشت چراغ قرمز

بسیاری از افراد این کار را برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت و محافظت از گیربکس در برابر سایش غیرضروری انجام می‌دهند.

در واقع، اگر با نگه داشتن دنده در حالت حرکت، ترمزها را فشار دهید، حداقل آسیب به گیربکس می‌رسد. آسیب واقعی در هنگام تغییر حالت دنده رخ می‌دهد.

قبل از توقف کامل اتومبیل گیربکس اتوماتیک، قرار دادن دنده در حالت پارک

قرار دادن دنده در حالت پارک، باعث می‌شود که یک پین قفل در چرخ دنده‌ای که به شافت خروجی گیربکس متصل است. وارد شود.

چرخ‌ها نیز به همان شافت متصل هستند. بنابراین، هنگامی که هنوز اتومبیل متوقف نشده. اگر دنده را در حالت پارک قرار دهید، خطر شکستن پین قفل وجود دارد.

شروع به رانندگی با دور موتور بالا بدون گرم کردن موتور

این یک اشتباه است، به خصوص در فصل زمستان. در هنگام سرد بودن هوا، روغن غلیظ شده و به آرامی حرکت می‌کند.

به روغن یک دقیقه فرصت دهید تا به تمامی قسمت‌های گیربکس برسد. اگر زمانی که هنوز اتومبیل گیربکس اتوماتیک شما سرد است. از همان ابتدا با سرعت زیاد رانندگی کنید، به آسیب شدید داخلی در گیربکس منجر خواهد شد.

این موارد به شما کمک می‌کند تا از گیربکس اتومبیل خود بهتر نگهداری کنید و مجبور به پرداخت هزینه برای تعمیرات نباشید.

اما در صورتی که اشکالی در سیستم انتقال نیروی خودروی خود احساس می‌کنید. تعمیرگاه مانوک، متخصص در تعمیر انواع گیربکس‌های اتوماتیک، با تجربه‌ای بالا، به بهترین نحو تعمیرات گیربکس اتوماتیک اتومبیل شما را انجام می‌دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مکانیک نیاز دارید؟ تماس بگیرید!
09127933677