مکانیک گیربکس‌ اتوماتیک چه ویژگی‌هایی دارد؟

گیربکس اتوماتیک

امتیازدهی post

گیربکس‌ اتوماتیک دارای ساختاری پیچیده‌تر از انواع دستی هستند. داخل این نوع از گیربکس‌ها سوپاپ‌ها و سنسورهای مختلفی وجود دارند که برای عملکرد صحیح گیربکس باید هر کدام به خوبی کار کنند. یک مکانیک گیربکس اتوماتیک باید تجربه کافی در شناخت انواع این سیستم‌های انتقال خودکار داشته باشد.

در بسیاری از مواقع، اگر اتومبیل‌هایی که به این نوع از گیربکس مجهز هستند را افرادی با تجربه کم تعمیر کنند، نتیجه مطلوبی حاصل نمی‌شود. بهترین عملکرد را می‌توانید از مرکز تخصصی گیربکس اتوماتیک انتظار داشته باشید. در این مرکز تعمیرات، تمامی افراد دارای دانش کافی و تجربه بالا در تعمیر گیربکس اتوماتیک اتومبیل هستند. زمانی که اتومبیل به این مرکز وارد می‌شود، تمام قطعات مورد نیاز برای تعمیر، از مارک‌های مرغوب هستند و دوام کافی خواهند داشت.

آنها دائما مجبورند خود را با پیشرفت‌های فعلی در صنعت، به روز کنند. وسایل نقلیه مختلف با برندهای گوناگون در این عرصه وجود دارند و آنها باید در مورد همه آنها بدانند. این کار برای اطمینان از این مورد است که هیچ وسیله نقلیه‌ای در صورت مراجعه توسط مشتریان آنها، بدون رسیدگی نماند.

تعمیر و نگهداری منظم و دوره‌ای از گیربکس‌ اتوماتیک

مکانیک خودرو چه کاری انجام می‌دهد؟ مکانیک باید بداند موتور و گیربکس دارای مایعات روان‌کننده (روغن، واسکازین و غیره) به اندازه کافی و دارای کیفیت مناسب است یا خیر. هنگامی که گیربکس‌های وسایل نقلیه عملکرد مطلوبی ندارند، موردی که باید توسط مکانیک‌ها بازدید شود، بررسی وضعیت این مایعات روان‌کننده است.

تعمیرات گیربکس‌ اتوماتیک

تقریبا هر وسیله نقلیه‌ای در مقطعی از عمر خود به تعمیر نیاز دارد. گیربکس‌ اتوماتیک نیز از این قاعده مستثنی نیستند. چرخ‌دنده‌ها و قطعات داخلی گیربکس اتوماتیک دارای حساسیت بالایی هستند. در صورتی که مکانیک با این نوع از گیربکس‌ها آشنایی نداشته باشد، گیربکس عملکرد خوبی نخواهد داشت. جعبه‌دنده دارای چرخ‌دنده‌های بسیاری است و حتی اگر یکی از آنها دارای پوششی نامناسب باشد، صدای تولید شده توسط گیربکس تغییر پیدا می‌کند.

آشنایی مکانیک با گیربکس‌ اتوماتیک خودروهای مختلف

چندین نوع گیربکس اتوماتیک وجود دارد که کارخانه‌های ساخت خودرو متناسب با نوع خودرو و عملکرد مورد نظر اتومبیل، گیربکس مناسب را برای آن طراحی می‌کنند. یک مکانیک گیربکس اتوماتیک باید در مورد انواع گیربکس به کار رفته در اتومبیل‌های مختلف اطلاعات مناسبی داشته باشد. داشتن اطلاعات مناسب، به معنی انجام تعمیرات در زمانی کوتاه‌تر و با نتیجه‌ای بهتر است.

به غیر از این که یک مکانیک گیربکس اتوماتیک باید در مورد انواع مختلف آنها اطلاعات داشته باشد، باید در مورد نحوه کار با آنها و چگونگی باز کردن و تعمیر این نوع از گیربکس‌ها دارای تجربه کافی باشد. تجربه در کنار دانش کافی باعث می‌شود تا گیربکس بعد از تعمیر، کارکردی عادی داشته باشد.

هر گیربکس قبل از باز شدن باید به خوبی تست شده و میزان و محل خرابی آن مشخص شود. در برخی از شرایط واسکازین گیربکس شرایط مطلوبی ندارد و در کارکرد گیربکس اختلال ایجاد می‌کند. اگر میزان واسکازین گیربکس کم باشد و یا مدت زمان طولانی تعویض نشده باشد، گیربکس اتوماتیک عملکرد مطلوبی نخواهد داشت.

رعایت نکاتی برای نگهداری بهتر از گیربکس اتوماتیک

در هنگام کار با گیربکس‌های اتوماتیک اگر برخی از نکات را رعایت کنید، گیربکس عمر طولانی‌تری خواهد داشت.

زمان پارک کردن باید توجه داشته باشید که بعد از کشیدن ترمز دستی، دنده را در حالت پارک قرار دهید. با این کار هیچ فشاری بر روی گیربکس نخواهد بود.

در پشت چراغ قرمز‌های کوتاه مدت، نیازی نیست تا دنده را از حالت حرکت (درایو، D) خارج کرده و خلاص کنید. برای هر تغییر حالتی، قطعات مختلفی در گیربکس باید حرکت کنند و هر حرکت، باعث استهلاک می‌شود. نگه داشتن خودرو در حالت درایو آسیب کمتری به گیربکس وارد می‌کند.

همیشه سطح واسکازین گیربکس را بررسی کنید و در فواصل زمانی مناسب، واسکازین گیربکس را تعویض کنید تا همیشه بتواند عملکرد مطلوبی داشته باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مکانیک نیاز دارید؟ تماس بگیرید!
09127933677