علائم اشکال در جعبه دنده اتوماتیک خودرو

گیربکس اتوماتیک

امتیازدهی post

مراقبت از ماشین شما بسیار شبیه مراقبت از بدن است. اگر بیمار هستید، به پزشک مراجعه می‌کنید و وقتی متوجه شدید که ماشین شما اشکالی دارد. باید آن را به تعمیرگاه ببرید. گاهی اوقات شناسایی مشکل در جعبه دنده اتوماتیک ، همیشه به راحتی امکان‌پذیر نیست.

اما هر اشکالی علائم مخصوص به خود را دارد و ماشین شما نیز دارای علائمی است که به تعمیرکار کمک می‌کند. دقیقا همان جایی که صدمه دیده است را تشخیص دهد.

گیربکس اتوماتیک نیز در اثر کارکرد و یا عوامل مختلف، امکان خراب شدن دارد. و باید هر چه زودتر مشکل را برطرف کنید تا هزینه‌ها بالا نرود.

می‌توانید با ما در تعمیرگاه مانوک تماس بگیرید تا بهترین خدمات تعمیر و فروش گیربکس اتوماتیک را دریافت کنید.

علامت‌های مشکل در جعبه دنده اتوماتیک اتومبیل

در صورتی که گیربکس اتوماتیک هر کدام از این مشکلات را داشته باشد، باید به تعمیرگاه مراجعه کنید.

صدای غیر طبیعی در جعبه دنده اتوماتیک

این ممکن است کاملا واضح به نظر برسد، اما این علامت اغلب به گونه‌ای است که بیشتر نادیده گرفته می‌شود. وقتی گیربکس ماشین شما شروع به ایجاد نویز می‌کند، باید در اولین زمان، علت صدا را پیدا کنید.

احتمالا شنیدن صدای صوت یا وزوز از گیربکس، آغاز خرابی قسمت‌های داخلی گیربکس است. هنگامی که این اتفاق می‌افتد. صبر نکنید و به تعمیرگاه بروید و قبل از هرگونه آسیب بیشتر، آن را در اسرع وقت برطرف کنید.

تاخیر در عملکرد جعبه دنده اتوماتیک

جعبه دنده اتومبیل شما به گونه‌ای طراحی شده است که بتوانید دنده‌ها را فورا تغییر دهید.

بنابراین وقتی تاخیری در عملکرد وجود دارد و بلافاصله کاری را که می‌خواهید انجام نمی‌شود. وقت بررسی گیربکس خودروی شما است.

بوی سوختگی

وقتی از ماشین شما بوی سوختن می‌آید، هرگز نشانه خوبی نیست. علت این امر می‌تواند موارد مختلفی باشد، اما معمولا گرم شدن بیش از حد واسکازین گیربکس است.

وقتی این اتفاق بیفتد وحشت نکنید، اجازه دهید خودرو خنک شود و در اسرع وقت آن را به تعمیرگاه ببرید.

نشت واسکازین گیربکس

در صورتی که روغن در زیر خودرو و یا بر روی پوسته گیربکس وجود داشته باشد. یکی از ساده‌ترین علائم برای تشخیص وجود نشتی است. بهترین راه برای پیدا کردن محل نشت، بررسی زیر خودرو است.

در صورتی که زیر پوسته گیربکس و یا اطراف آن نشانه‌ای از نشتی پیدا کردید. خودرو را برای برطرف کردن نشتی به تعمیرگاه ببرید.

تعویض دنده همراه با صدا

این علامت برای گیربکس اتوماتیک و دستی نشانه‌های متفاوتی دارد.

برای جعبه دنده دستی، وقتی دنده‌ها را عوض می‌کنید و صدایی را از گیربکس می‌شنوید. ممکن است به معنای این باشد که فقط کلاچ خودروی شما فرسوده شده باشد و باید آن را تعویض کنید.

اما همچنین می‌تواند به این معنی باشد که یکی از اجزای داخلی گیربکس فرسوده و آسیب دیده است. تغییر ناگهانی و همراه با صدا در گیربکس اتوماتیک می‌تواند ناشی از چند مورد باشد.

برای تشخیص، خودرو را به یک متخصص نشان دهید.

داشتن صدای اضافه در حالت خلاص

یک صدای لرزش و یا چرخش چرخ‌دنده‌ها لزوما نشانه‌هایی از خرابی نیست. مگر این که در هنگام خلاص بودن اتومبیل شما اتفاق بیفتد.

هر چند نگران نباشید، این مشکل گاهی با تعویض واسکازین گیربکس می‌تواند به راحتی برطرف شود.

اگر با این وجود، همچنان صدای اضافه‌ای در زمان خلاص بودن. از جعبه دنده اتوماتیک اتومبیل خود می‌شنوید، باید علت را پیدا و برطرف کنید.

نتیجه

سنسورهایی در موتور موتور و گیربکس اتومبیل شما وجود دارند. که باعث روشن شدن چراغ احتیاط و یا اخطار در کیلومتر خودرو شوند. با دیدن هر چراغ روشن اضافه، ماشین خود را در اسرع وقت بازرسی کنید.

شناسایی برخی مشکلات همیشه ساده‌ترین کار نیست. به یاد داشته باشید، اگر چیزی را شنیدید یا احساس کردید که فکر می‌کنید غیر طبیعی است.

صبر نکنید و قبل از بروز هرگونه آسیب بیشتر، علت را برطرف کنید. این نه تنها باعث صرفه‌جویی در وقت و مشکل می‌شود بلکه می‌تواند هزینه‌های شما را کاهش دهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مکانیک نیاز دارید؟ تماس بگیرید!
09127933677