خودروهای گیربکس اتوماتیک در ترافیک باید دنده را خلاص کنند؟

خودروهای گیربکس اتوماتیک در ترافیک

خودروهای گیربکس اتوماتیک در ترافیک


امتیازدهی post

آیا برای گیربکس خودرو های گیربکس اتوماتیک مضر است که هنگام توقف در پشت چراغ قرمز. دنده را از حالت حرکت یا درایو خارج کرده و آن را در حالت خلاص قرار داد؟ یا این که بهتر است فقط پدال ترمز را نگه داشته و اتومبیل را در همان دنده درایو نگه داشت؟ به طور کلی، اگر نیازی نیست تا زمان زیادی را توقف کنید، نباید دنده را از حالت درایو خارج کنید.خودرو های گیربکس اتوماتیک به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توان. زمانی که در دنده درایو قرار دارند تا چند لحظه توقف کرد، بدون این که آسیبی به گیربکس وارد شود.
همیشه برای انجام سرویس و نگهداری از گیربکس اتومبیل خود به مرکز تعمیرات گیربکس اتوماتیک مراجعه کنید. این مرکز با داشتن تجهیزاتی مناسب و افرادی باتجربه. تمامی مراحل سرویس و تعمیر گیربکس خودرو شما را به بهترین نحو انجام داده. و در صورتی که به قطعه یدکی نیاز باشد، از بهترین و مرغوب‌ترین قطعات یدکی استفاده خواهد کرد.

در چه زمان‌هایی باید گیربکس اتوماتیک را در حالت خلاص قرار داد؟

گیربکس اتوماتیک از قطعات و سنسورهای مختلفی تشکیل شده است. این گیربکس‌ها به صورت اتوماتیک بسته به مقدار فشار وارد شده به پدال گاز و سرعت خودرو. دنده را تغییر می‌دهند. راننده در زمان حرکت دنده را در حالت درایو قرار داده و تا رسیدن به مقصد. فقط باید با استفاده از پدال گاز و ترمز اتومبیل را کنترل کند.
این نوع از گیربکس‌ها زمانی که دنده تغییر حالت پیدا می‌کند. با استفاده از قطعات و سوپاپ‌های مختلف موقعیت جدید را اعمال می‌کنند. زمانی که توقف شما برای زمان کوتاهی است. اگر دنده را در حالت خلاص قرار دهید. برای این کار باید سوپاپ‌ها و قطعات مختلفی درگیر شوند تا این تغییر دنده اعمال شود. بنابر این در پشت چراغ قرمز اگر دنده در حالت درایو قرار داشته باشد، آسیب کمتری به گیربکس وارد می‌شود.

نباید های دنده خلاص


اما اگر دنده را در توقف‌های کوتاه به طور مرتب در حالت خلاص و درایو قرار دهید. استهلاک قطعات داخلی گیربکس بالا رفته و زودتر نیاز به تعمیر پیدا می‌کند. تغییر حالت موقعیت دسته دنده باعث کارکرد بیشتر قطعات داخلی گیربکس می‌شود. نیازی نیست تا در هر توقفی دنده را خلاص کنید.
گیربکس‌های خودرو های گیربکس اتوماتیک مانند انواع دستی آنها نیستند. که اگر بخواهید دنده را در حالت خلاص قرار ندهید. مجبور هستید تا پای خود را بر روی پدال کلاچ نگه دارید. در خودرو های گیربکس‌های دستی اگر پای خود را بیش از حد بر روی پدال کلاچ نگه دارید. باعث داغ شدن و فرسودگی زود هنگام دیسک و صفحه کلاچ می‌شود، اما در گیربکس‌های اتوماتیک این گونه نیست.

در توقف‌های طولانی گیربکس اتوماتیک را در چه حالتی باید قرار داد؟

اگر توقف شما بیش از چند دقیقه باشد، باید دنده را در حالت خلاص بگذارید. البته باید توجه داشته باشید که در زمان پارک کردن خودرو دنده را در حالت خلاص قرار ندهید. زمانی که دنده در حالت خلاص قرار داشته باشد. اتومبیل قابلیت حرکت را دارد و اگر در جایی دارای شیب خودرو را پارک کنید. اگر ترمز دستی خوب عمل نکند احتمال حرکت اتومبیل وجود خواهد داشت.

توقف‌های کوتاهی گیربکس اتوماتیک را در چه حالتی باید قرار داد؟


حتی اگر برای مدت کوتاهی تصمیم دارید تا از خودرو پیاده شوید باید دنده را در حالت پارک قرار دهید. زمانی که دنده در حالت پارک قرار داشته باشد، یک پین در گیربکس از حرکت چرخ‌ها جلوگیری می‌کند. با قرار دادن دنده در حالت پارک و استفاده از ترمز دستی، امکان حرکت اتومبیل بسیار کم می‌شود. البته باید توجه داشته باشید که قبل از قرار دادن دنده در حالت پارک حتما ترمز دستی را بکشید. و پای خود را از روی پدال ترمز بردارید تا اتومبیل در موقعیت خود ثابت شود. و بعد از آن، دنده را در حالت پارک بگذارید. اگر قبل از فعال کردن ترمز دستی، دنده را در حالت پارک قرار دهید. امکان وارد شدن فشار به پین داخل گیربکس زیاد می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مکانیک نیاز دارید؟ تماس بگیرید!
09127933677