نباید های خودروی گیربکس اتوماتیک

تعمیر گیربکس اتوماتیک

امتیازدهی post

در اینجا ۴ مورد وجود دارد که شما در حین رانندگی وسیله نقلیه اتوماتیک باید مراقب آنها باشید. رانندگی با یک خودروی گیربکس اتوماتیک یا خودرویی که به گیربکس CVT مجهز است. ساده‌تر از رانندگی با وسیله نقلیه گیربکس دستی است. اما اگر درست انجام نشود. می‌توانید به اتومبیل خود آسیب برسانید. و در صورت بروز چنین اتفاقی، باید هزینه زیادی برای تعمیر گیربکس در نظر بگیرید. البته در صورتی که اتومبیل خود را به مرکز تعمیر و فروش گیربکس اتوماتیک ببرید، کارشناسان راهنمایی‌های لازم را ارائه خواهند داد.

بنابراین، ۴ مورد وجود دارد که شما باید هنگام رانندگی وسیله نقلیه اتوماتیک مراقب آنها باشید.

هرگز با دنده خلاص در گیربکس اتوماتیک از یک تپه پایین نیایید

در صورتی که، با دنده خلاص به پایین تپه بروید، در مصرف سوخت صرفه جویی می‌کنید، اما این ناچیز است. آنچه که گیربکس‌های اتوماتیک مدرن انجام می‌دهند. در حالی که شما در حالت درایو قرار دارید و از یک تپه پایین می‌روید. یک مورد دیگر را باید در نظر داشته باشید. این است که حرکت در دنده درایو باعث تامین سوخت موتور می‌شود. بنابراین، شما فقط باید اتومبیل را در دنده درایو قرار دهید تا کنترل بیشتری بر روی حرکت خودرو داشته باشید. طراحی خودروی گیربکس اتوماتیک به گونه‌ای است که در صورت فشار ندادن پدال گاز، موجب صرفه‌جویی در مصرف سوخت می‌شوید.

در حالی که شما در حالت خلاص از یک تپه در حال حرکت به سمت پایین هستید. در گیربکس، چرخ‌دنده‌ها با سرعتی متفاوت از دور موتور حرکت می‌کنند و حرکت چرخ‌دنده‌ها در حالت بدون بار، باعث فرسودگی آنها خواهد شد.

وسایل نقلیه را قبل از تعویض دنده کاملا متوقف کنید

هرگاه در حال تغییر جهت با یک وسیله نقلیه دارای گیربکس اتوماتیک هستید. قبل از تغییر دنده به حالت دنده عقب یا از عقب به درایو، متوقف شده‌اید. دلیل این کار این است که شما باید از ترمزهای خود برای متوقف کردن وسیله نقلیه استفاده کنید. و نه با استفاده از گیربکس. گیربکس در یک اتومبیل اتوماتیک به منظور تغییر دنده طراحی شده است. در حالی که ترمزهای شما برای متوقف کردن خودرو طراحی شده‌اند.

قبل از قرار دادن گیربکس اتوماتیک در حالت حرکت، پدال گاز را فشار ندهید

اگر می‌خواهید گیربکس اتومبیل شما تا حد امکان دوام داشته باشد. هرگز قبل از قرار دادن دنده در حالت حرکت، پدال گاز را فشار ندهید. این کار باعث فشار و استرس زیادی بر روی گیربکس وسیله نقلیه خواهد شد.

نکته‌ای که در بین افرادی که خودروهای اتومبیل رانندگی می‌کنند بسیار رایج است. این است که آنها قبل از این که دنده را در حالت مورد نظر قرار دهند، پای خود را بر روی پدال گاز می‌گذارند. و سپس دنده را در حالت درایو قرار می‌دهند تا ماشین به جلو حرکت کند. این کار یک اشتباه بزرگ است. دور موتور بالا قبل از حرکت به گیربکس اتوماتیک آسیب می‌رساند و تعمیر گیربکس یک امر گران قیمت است. راه درست برای انجام این کار این است که گیربکس را در حالت رانندگی قرار داده. و سپس پدال گاز را فشار دهید.

هرگز اتومبیل را در توقف‌های کوتاه خلاص نکنید

هیچ دلیلی وجود ندارد که در خودروی گیربکس اتوماتیک. گیربکس را در حالی که در پشت چراغ قرمز قرار دارید، خلاص کنید. تغییر ندادن دنده از حالت حرکت خوب است. و برخلاف تصور، قرار دادن دنده در حالت خلاص باعث صرفه‌جویی در مصرف سوخت نمی‌شود. این فقط باعث فشار اضافه به گیربکس می‌شود.

با نگه داشتن گیربکس در حالت درایو، قطعات مختلف داخل گیربکس کار کمتری انجام می‌دهند و استهلاک کمتری خواهند داشت. اگر اتومبیل را در حالت خلاص قرار داده و سپس آن را به حالت درایو تغییر دهید. هیچ کمکی به صرفه‌جویی در مصرف سوخت نمی‌کند. و فقط باعث بالا رفتن استهلاک قطعات داخلی گیربکس اتوماتیک می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مکانیک نیاز دارید؟ تماس بگیرید!
09127933677