علائم اشکال در گیربکس اتومات

Symptoms of a problem automatic gearbox

علائم اشکال در گیربکس اتومات


امتیازدهی post

برای این که اتومبیل در تمامی شرایط بتواند شرایط مطلوبی داشته باشد. باید در صورت به وجود آمدن اولین علائم خرابی، نسبت به تعمیر آن اقدام کرد. خودروهایی که به گیربکس اتومات مجهز هستند، رانندگی را آسان‌تر می‌کنند. اما در صورتی که از گیربکس به خوبی مراقبت نشود، تعمیر آن هزینه‌بر خواهد بود. باید به برخی از نشانه‌ها توجه کرد. این نشانه‌ها علائم خرابی هستند و در صورتی که توجه کافی به آنها نشود. باید برای تعمیر هزینه‌های بیشتری را در نظر بگیرید.در برخی از مواقع تشخیص خرابی آسان نیست و نمی‌توان به راحتی علت مشکل را مشخص کرد. اما به طور کلی، هر مشکل علامت مخصوص به خود را دارد. و می‌توان با توجه به آن و با مراجعه به مرکز تخصصی گیربکس اتوماتیک بخش‌های آسیب دیده را تعمیر کرد.

در صورت وجود چه عواملی باید گیربکس اتومات را بررسی کرد

گیربکس اتومات حساسیت بیشتری دارد و باید توجه ویژه‌ای به آن داشت. اگر در هنگام حرکت و یا تعویض دنده صدایی به غیر از صدای موتور به گوش می‌رسد. امکان وجود اشکال در گیربکس زیاد خواهد بود. برخی از اشکالات باعث می‌شوند تا صدای گیربکس در تمامی حالت‌های روشن بودن خودرو بیشتر از حالت عادی باشد. به طور کلی اگر هر اشکالی به موقع برطرف شود، هزینه‌های تعمیر کمتری خواهد داشت.

صدای غیرعادی گیربکس اتومات

اشکالات در گیربکس اتوماتیک در برخی از مواقع باعث ایجاد صدای اضافه می‌شوند. این صداها در مراحل اولیه ناچیز هستند و ممکن است به خوبی به گوش نرسند. صدای وزوز اولین نشانه از خرابی گیربکس است. و اگر به موقع تشخیص داده شود، به تعمیر زیادی نیاز نخواهد داشت.

گیربکس اتوماتیک به صورتی طراحی شده است که متناسب با شرایط جاده و میزان فشار دادن پدال گاز. دنده مناسب را انتخاب می‌کند. این تعویض دنده باید بدون هیچ اشکال و یا صدای اضافه انجام شود. در صورتی که کوچک‌ترین تغییری در تعویض دنده و یا کارکرد گیربکس احساس کردید. باید اتومبیل را به یک تعمیرگاه متخصص مانند مانوک مانوک نشان دهید.

تعویض دنده با تاخیر

از دیگر علامت‌های خرابی گیربکس، تعویض دنده با تاخیر است. در حالت عادی، گیربکس باید بدون کوچک‌ترین وقفه، دنده را تعویض کند. اگر گیربکس بیشتر از حد در یک دنده می‌ماند. و به خوبی دنده‌ها را تعویض نمی‌کند، باید به دنبال علت باشید. در بسیاری از مواقع می‌توان با تعویض چند قطعه یا سنسور این اختلال در عملکرد را تعمیر کرد. اما اگر این تعمیر به تاخیر افتد، امکان خراب شدن بخش‌های دیگر گیربکس زیاد خواهد بود.

کم بودن روغن گیربکس اتومات یا واسکازین می‌تواند اشکالات مختلفی را باعث شود. روغن باید تمامی سطح چرخ‌دنده‌های مختلف گیربکس را پوشش دهد. در صورتی که روغن کم باشد. نمی‌تواند به خوبی سطح قسمت‌های مختلف داخلی گیربکس را پوشش دهد. و باعث بالا رفتن دمای داخل گیربکس شده و هر قطعه‌ای در دمای بالاتر از استاندارد، احتمال بیشتری دارد تا خراب شود.

در صورت کم بودن واسکازین، علاوه‌بر این که قطعات داخلی گیربکس به خوبی روانکاری نمی‌شوند. باعث بالا رفتن دمای گیربکس می‌شود. اگر با اتومبیلی که روغن گیربکس اتومات کمی دارد با سرعت زیاد حرکت کنید. دما بیش از حد بالا می‌رود و امکان تغییر رنگ سطح چرخ‌دنده‌ها بالا می‌رود. با کوچک‌ترین تغییر رنگ سطح بلبرینگ‌ها و چرخ‌دنده‌ها، صدای گیربکس تغییر می‌کند.

احساس بوی سوختگی روغن گیربکس اتومات

همیشه سطح واسکازین گیربکس را بررسی کنید. در صورت پایین بودن سطح روغن. در مرحله اول باید علت کم شدن روغن را مشخص و آن را برطرف کنید. در برخی از مواقع، سطح روغن اندازه است. ولی روغن خاصیت خود را از دست داده و نمی‌تواند عملکرد مطلوبی داشته باشد. در صورت تغییر رنگ واسکازین و یا وجود بوی سوختگی باید در کمترین زمان واسکازین گیربکس اتوماتیک اتومبیل خود را تعویض کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مکانیک نیاز دارید؟ تماس بگیرید!
09127933677