بهترین مرکز تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز کجاست؟

گیربکس اتوماتیک بنز

امتیازدهی post

بهترین مرکز تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز کجاست؟ چه فاکتور هایی را در هنگام انتخاب تعمیرگاه گیربکس بنز باید در نظر داشته باشیم؟

همانطور که می دانید تعمیرگاه مانوک به عنوان بهترین نمایندگی تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز شناخته شده است و شما می توانید بهترین خدمات مربوطه را در این مجموعه با خیالی راحت انجام دهید.

در مطالب قبلی شما را با قیمت تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز آشنا کردیم. در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری در این خصوص به دست آورید.

تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز

یک سرویس دوره ای گیربکس اتوماتیک برای مرسدس بنز جهت حفظ بهترین عملکرد خودرو مهم است. اگر این موضوع نادیده گرفته شود، یک سرویس گیربکس پرهزینه یا حتی تعویض مورد نیاز خواهد بود و این جایی است که نمی خواهید بدون دانستن بهترین گزینه های خود دست به کاری بزنید.

شایان ذکر است که مراکز سرویس و تعویض گیربکس زیادی وجود دارد که انتخاب آن‌ها با توجه به سن، مدل خودرو و داشتن سیستم گیربکس دستی یا اتوماتیک تعیین می ‌شود. همچنین باید عواملی مانند هزینه، کیفیت و زمان انجام یک تعمیرگاه گیربکس را در نظر بگیرید.

تعویض گیربکس اتوماتیک بنز

برخلاف تصور بسیاری، وقتی یک گیربکس جدید خریداری می کنید، گیربکس جدید را از کارخانه دریافت نمی‌ کنید. گیربکس های کاملاً جدید هرگز از جایی در دسترس نیستند و فقط برای تولید خودروها و کامیون های جدید استفاده می شوند. بنابراین، هر بار که یک «گیربکس جدید» می ‌خرید، چیزی که دریافت می ‌کنید گیربکسی است که دوباره ساخته شده است.

گیربکس اتوماتیک بنزسرویس بازسازی گیربکس

یک گیربکس بازسازی شده را می ‌توان گیربکس تعمیر شده یا بازسازی شده نیز نامید. این قطعه ای است که جدا شده و بازرسی شده و تمام قطعات فرسوده، آسیب دیده یا قدیمی قبل از مونتاژ مجدد طبق مشخصات کارخانه تعویض شده است. برخی از قطعاتی که ممکن است در طول مونتاژ مجدد تعویض شوند عبارتند از کلاچ های اصطکاکی، نوارها، بست ها، صفحات کلاچ و واشرها.

وقتی می خواهید گیربکس فعلی شما برداشته شود، تعمیر و دوباره نصب شود. این فرآیندی است که معمولاً توسط یک مکانیک با تجربه و با فن انجام می شود. مزیت اصلی رفتن به این مسیر این است که امکان نصب اجزای جدیدی را فراهم می کند که نقاط ضعف رایج گیربکس قبلی را برطرف می کند تا از خرابی در آینده جلوگیری شود.

تعمیر گیربکس

سرویس گیربکس تعمیر شده تقریباً شبیه به گیربکس بازسازی شده است با تنها تفاوت این که اولی در کارخانه انجام می شود در حالی که دومی در تعمیرگاه خودرو انجام می گردد.

اصولاً دو رویکرد وجود دارد که ممکن است در تولید مجدد استفاده شود. رویکرد اول شامل تیمی از کارشناسان ماهر است که با مناطق خاصی از تعمیر سروکار دارند.

به عنوان مثال، یک تکنسین ممکن است قطعات را باز کند و آن ها را بازرسی کند.

یکی دیگر پاک کردن قطعات را انجام می دهد در حالی که بقیه مونتاژ و بازسازی را انجام می دهند. یا، کل کار ممکن است توسط یک تکنسین به تنهایی انجام شود که در برخورد با مدل خاصی از گیربکس تجربه داشته باشد. به عنوان مثال، در مورد بنز، کل کار توسط یک متخصص تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز انجام می گردد.

سرویس گیربکس تعمیر شده

برای این گزینه، فقط اجزای خاصی از سرویس گیربکس یا تعمیر یا تعویض می شود. به عنوان مثال، اگر در شفت ورودی خرابی وجود داشته باشد، تنها جزء مورد هدف قرار می گیرد. متأسفانه، یک گیربکس یک ماژول بسیار پیچیده است، بنابراین جدا کردن آن و مونتاژ مجدد سرویس گیربکس می تواند منجر به عوارض بیشتری شود. این فاکتوری است که ما به خصوص برای تعمیر گیربکس بنز توصیه نمی کنیم زیرا آنها خودروهایی با عملکرد بالا هستند و گیربکس نامناسب می تواند منجر به خرابی سایر قطعات شود.

خرید گیربکس دست دوم

گیربکس دست دوم یکی دیگر از گزینه های موجود برای کسانی است که به سرویس گیربکس مرسدس بنز نیاز دارند. در مقایسه با یک گیربکس بازسازی شده نسبتاً مقرون به صرفه است، فقط این که آنها معمولاً با گارانتی محدود ارائه می شوند.

با این حال، قبل از اینکه به سراغ این گزینه بروید، باید بدانید که گاهی اوقات می ‌تواند یک قمار بزرگ باشد، زیرا اصلا نمی ‌دانید هنگام خرید یک گیربکس دست دوم دقیقا چه نوع قطعه با چه کارکردی را خریده اید. ممکن است وسوسه انگیز باشد که چند دلار پس انداز کنید، اما پیامد های طولانی مدت ممکن است بسیار پرهزینه باشد.

لطفاً برای نیازهای بعدی خدمات گیربکس مرسدس بنز خود از خدمات این مجموعه دیدن کنید و به یکی از متخصصان ما اجازه دهید بهترین گزینه ها را به شما را ارائه دهد.

دقت و رسیدگی این مجموعه در مورد تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز در میان مشتریان بسیار شناخته شده و مورد توجه است.

مرسدس بنز در خط تولید یکی از خودرو های لوکس قرار دارد. سال هاست که این خودرو ها بسیار مورد اطمینان و استقبال مشتریان قرار گرفته اند. از سال ۲۰۰۴ گیر بکس اتوماتیک مرسدس بنز بیشتر از سالیر مدل ها وارد بازار شد و مورد توجه قرار گرفت.

با اینکه گیربکس این خودرو ها بسیار قابل اطمینان و با کیفیت است باز هم ممکن است مانند سایر وسایل نقلیه گهگاهی دچار مشکل شود.

اوایل سال ۲۰۰۰ برخی از خودرو های بنز با گیربکس ۷۲۲٫۶ تولید شدند. این نوع گیربکس یک ترنزیشن ۶ سرعته با ۲ سنسور داخلی است که تمامی عملکرد های خارجی را کنترل می کند.

هر گونه تغییر در عملکرد کلاچ، سایش یا اشکال در دنده به ماژول کنترل منتقل می شود که به نوبه خود باعث ایجاد کد خطا ثبت شده در سیستم می گردد. این کدها اطلاعات ارزشمندی را ارائه می دهند که به تشخیص مشکلات احتمالی در گیربکس کمک می کند.

در سال‌هایی که ۷۲۲٫۶ به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت، مرسدس بنز گیربکس ۷۲۲٫۹ را توسعه داد. که یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک که با تفاوت های قابل توجهی دوباره طراحی شده است. اول، ۷۲۲٫۹ دارای ۳ سنسور داخلی است که تمام عملکردهای داخل جعبه دنده را نظارت می کنند.

دوم، ماژول کنترل گیربکس به جای اینکه یک واحد مستقل در خارج از گیربکس باشد، در داخل جعبه دنده به عنوان بخشی از بدنه شیر قرار دارد.

تغییر در یک TCM داخلی قابل توجه است زیرا گیربکس دیگر یک قطعه جداگانه از تجهیزات نیست که بتوان آن را با یک واحد مستعمل در صورت خرابی جایگزین کرد.

TCM هنگام تولید خودرو با VIN برنامه ریزی می شود و نمی توان آن را با VIN دیگری بازنویسی کرد. اکنون که TCM داخل جعبه دنده است، به همراه کل دستگاه تعویض می شود. اگر گیربکس ۷۲۲٫۹ دست دوم در خودرویی با VIN متفاوت از برنامه ریزی شده اولیه در TCM نصب شود، وسیله نقلیه حتی روشن نمی شود زیرا ماژول شناسایی نمی شود.

تنها راه برای تعمیر صحیح گیربکس ۷۲۲٫۹ است که نیاز به تعمیر اساسی دارد، بازسازی آن با بدنه سوپاپ جدید و TCM است که می تواند برای خودرو برنامه ریزی شود. البته، این امر نیاز به یک مرکز تعمیر گگیربکس اتوماتیک بنز دارد که بتواند نه تنها بخش های مکانیکی گیربکس را بازسازی کند، بلکه آن را نیز برنامه ریزی کند.

در این مجموعه، ما تجربه گسترده ‌ای با گیربکس‌ های مرسدس بنز از بازسازی با قطعات OE اصلی تا برنامه ‌نویسی داریم. ما به طور مداوم در مورد آخرین فناوری بنز آموزش می بینیم و برای انجام کلیه مراحل تعمیر گیربکس بنز مجهز هستیم.

مشکلات گیربکس اتوماتیک بنز

رایج ترین مشکلات گیربکس در مرسدس بنز عبارتند از: خرابی سولنوئید، هرز شدگی سوپاپ ها، پوسیدگی بدنه، میزان پایین روغن، به دلیل نشتی و خرابی تورک است. خرابی المنت، خرابی کلاچريا، کلیدهای الکترومغناطیسی، که عملکردهای خاصی را ایجاد می کنند. مرسدس بنز از شیر برقی برای کنترل اینکه کدام دنده در گیربکس انتخاب می شود و در هر تعویض چقدر فشار وارد می شود، استفاده می کند.

این امر به گیربکس اجازه می دهد تا با سبک ها و خواسته های مختلف رانندگی سازگار شود. مانند بسیاری از قطعات الکترونیکی، این شیر برقی ها در نهایت از کار می افتند. مهم است که به محض ایجاد تغییرات در تعویض دنده، گیربکس شما تشخیص داده شود تا از آسیب گیربکس داخلی جلوگیری شود.

بدنه والو توانایی تنظیم نرخ جریان سیال را دارد که به طور مداوم برای کیفیت تعویض بهینه تنظیم می شود. از آنجایی که این والو ها دائماً در جریان منافذی هستند که سوپاپ در اثر فرسودگی از آن عبور می کند و اجازه می دهد تا سیال به قسمت های دیگر نشت کند، که این امر باعث از بین رفتن روغن با ارزش در هنگام جابجایی می شود.

این امر بر کیفیت تعویض، احساس و زمان تأثیر می گذارد. بدنه سوپاپ را می توان بدون جدا کردن گیربکس از خودرو تعویض کرد که از تعمیرات اساسی پرهزینه جلوگیری می کند.

گاهی اوقات گیربکس های مرسدس بنز دچار نشت گیربکس خارجی می شوند. یکی از مناطق رایج جایی است که دسته سیم خارجی به گیربکس وصل می گردد. در داخل جعبه دنده، بدنه شیر توسط یک صفحه هادی پشتیبانی می شود. این صفحه هادی دارای یک مهر و موم در محل اتصال آن به کیس است و امکان اتصال هارنس را فراهم می کند.

هنگامی که مهر و موم شکننده یا شل می شود باعث می شود مایع به خارج از جعبه دنده نشت کند. معمول است که این نشتی تا زمانی که سطح سیال به نقطه ای کاهش یابد که تغییرات جابجایی رخ می دهد، شناسایی نشده باقی بماند.

اگر نشت زود هنگام گرفته شود و صفحه هادی جدید نصب شود و سطح مناسب سیال دوباره برقرار شود، می توان از آسیب داخلی دائمی جلوگیری کرد. اگر ادامه رانندگی با این شرایط اتفاق بیفتد آسیب داخلی باعث خرابی می شود که نیاز به بازسازی کامل دارد.

خرابی مبدل گشتاور به طور کلی نیاز به بازسازی کامل گیربکس دارد. هنگامی که پوشش کلاچ داخل مبدل گشتاور جدا می شود، مایع انتقال را آلوده می کند و در سراسر جعبه دنده پخش می شود. این مایع آلوده باعث می شود که شیر برقی از کار بیفتد و دریچه های ظریف به جای عملکرد نرم بچسبند. هنگامی که سلونوئیدها خارج از پارامترهای عادی عمل می کنند، می تواند باعث درگیر شدن و جدا شدن نادرست کلاچ ها شود که به سرعت آنها را از بین می برد.

در نهایت، قطعات مکانیکی داخلی مانند کلاچ ها، فنرها، چرخ دنده های سیاره ای، پمپ ها و یاتاقان ها ممکن است از کار بیفتند یا بشکنند. هنگامی که این اتفاق می افتد، گیربکس باید از خودرو خارج شود و قطعه خراب مناسب جایگزین شود. این می تواند منجر به بازسازی جزئی یا کامل، بسته به محل شکستگی و آسیب جانبی آن شود.

اگرچه گهگاه نیاز به تعمیر یا بازسازی است، گیربکس‌های مرسدس بنز بسیار خوب مهندسی شده ‌اند و طراحی قابل اعتمادی هستند که سال‌ ها استفاده بدون مشکل را به ارمغان می‌ آورند. بسیار مهم است که گیربکس خود را در تعمیرگاه مجرب که در مرسدس بنز تخصص دارد، در اولین نشانه مشکل بررسی کنید. منتظر نمانید تا علائم آنقدر بزرگ شوند که نادیده گرفته شوند. بسیاری از خرابی های فاجعه بار را می توان با تعمیر صحیح زود هنگام جلوگیری کرد.

گیربکس قوی ترین جزء در وسیله نقلیه شماست، زیرا نیرو را از موتور به چرخ ها منتقل می کند و چرخ ها و محرک خودرو شما را کنترل می کند. اگرچه این مفهوم به هر نوع وسیله نقلیه ای بستگی دارد، انواع گیربکس ها می توانند به طور قابل توجهی متفاوت باشند.

گیربکس های دستی قبلاً انتخاب پیش فرض بودند، اما با پیشرفت تکنولوژی و تکامل یافته، انتخاب های موجود برای وسایل نقلیه بیشتر از همیشه است. این امر پیدا کردن یک تعمیرگاه گیربکس را که تجربه با طیف گسترده ای از انواع گیربکس ها را داشته باشد، مهم تر می کند.

گیربکس اتوماتیک بنز

گیربکس ‌های اتوماتیک که توسط سیستم‌ های الکترونیکی پیچیده کنترل می ‌شوند، به گونه‌ ای طراحی شده ‌اند که موتور بدون مشکل را ارائه دهند. در حالی که گیربکس های اتوماتیک به استاندارد مدرن تبدیل شده اند، انواع مختلفی وجود دارد که همه آنها باید توسط یک تکنسین مجرب سرویس شوند.

گیربکس در خودرو شما را قادر می سازد با انتقال نیرو از موتور به چرخ ها رانندگی کنید. پس نا گفته نماند که رانندگی با خودرویی که با گیربکس خرابی دارد یا مشکل دارد خطرناک است.

هنگامی که گیربکس توسط یک مکانیک تشخیص داده می شود، معمولاً می توان از طریق تعمیرات، بازسازی یا تعویض کامل آن را برطرف کرد.

متخصصان دارای گواهینامه ASE در مرکز انتقال دقیق دیتونا بیچ تجربه و آموزش لازم را برای ارائه خدمات گیربکس درجه یک به مشتریان خود دارند.

آیا گیربکس تعمیر، تعویض، یا بازسازی می شود؟

درک روش هایی که ممکن است گیربکس اتوماتیک بنز شما توسط آن بهبود داده شود، مهم است. آن سه روش عبارتند از:

تعمیر: گاهی اوقات می توان گیربکس را با تعویض هر چه بیشتر قطعات ممکن تعمیر کرد. این کار معمولاً مقرون به صرفه ترین مسیر است.

تعویض: این کار می تواند بسیار پرهزینه باشد، زیرا مستلزم تعویض کل سیستم انتقال است. همچنین به عنوان تولید مجدد شناخته می شود، اغلب تنها گزینه زمانی است که آسیب بیش از حد گسترده باشد.

بازسازی: در این شرایط تنها قطعاتی که آسیب دیده یا فرسوده شده اند بازسازی می شوند و در هزینه و زمان تعویض کامل صرفه جویی می شود.

چرا گیربکس های بازسازی شده مورد علاقه هستند

در صورت امکان، همیشه گزینه خوبی است که بازسازی گیربکس را به جای جایگزینی انتخاب کنید، نه فقط به دلایل هزینه، بلکه به این دلیل که می توانید اطمینان حاصل کنید که قطعات کاملاً جدید و تمیز دریافت می کنید.

بازسازی یک گیربکس همیشه کاری است که باید توسط یک تعمیرگاه گیربکس معتبر و قابل اعتماد انجام شود.

در حین بازسازی و تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز ، مراحل زیر انجام خواهد شد:

قطعات جدا شده، تمیز می شوند و از نظر سایش بررسی می شوند.

یک مبدل گشتاور جدید استفاده شده است و والو برقی جایگزین خواهد شد.

تمام قطعات دوباره مونتاژ می شوند و با دقت در وسیله نقلیه شما قرار می گیرند.

برای تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز می توانید با کارشناسان ما با شماره ۰۹۱۲۷۹۳۳۶۷۷ تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مکانیک نیاز دارید؟ تماس بگیرید!
09127933677