تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز در سال ۱۴۰۱

گیربکس بنز

5/5 - (1 امتیاز)

برای تعمیر گیربکس بنز به چه اطلاعاتی نیاز دارید؟ چه تعمیرگاهی را برای تعمیر قطعات خودروی خود انتخاب می کنید؟

در مطالب قبلی شما را با بهترین مرکز تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز آشنا کردیم. بنابراین دریافتید که مجموعه مانوک در زمینه تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز چقدر شناخته شده و حرفه ای می باشد.

در خودروهای مدرن امروزی انواع مختلفی از گیربکس ها وجود دارد. بیایید برخی از رایج ترین انواع گیربکس را بررسی کنیم.

چه نوع گیربکس هایی در خودروهای مدرن موجود است؟

گیربکس دستی یا منوال (MT)

گیربکس استاندارد که در آن دنده ها به صورت دستی توسط راننده با انتخابگر دنده و کلاچ تعویض می شود.

گیربکس اتوماتیک قدیمی

اتومات های قدیمی از مبدل گشتاور و مایع هیدرولیک برای گیربکس نیرو از موتور به گیربکس استفاده می کنند. تعویض دنده اتوماتیک است و کلاچ ندارد.

گیربکس تیپترونیک

تیپترونیک نوعی گیربکس اتوماتیک است که امکان تعویض دنده کاملا اتوماتیک یا تعویض دنده دستی توسط راننده را فراهم می کند. تیپترونیک به جای کلاچ از مبدل گشتاور استفاده می کند.

گیربکس دستی اتوماتیک (AM)

گیربکس اتوماتیک دستی یا خودکار دستی شبیه به گیربکس دستی است اما عملکرد دنده و کلاچ به صورت خودکار کامپیوتری است.

گیربکس دو کلاچه (DCT)

یک گیربکس دو کلاچه دارای دو شفت دنده با یک کلاچ برای هر کدام می باشد. سیستم دوتایی امکان تعویض سریع تر و نرم تر دنده را فراهم می کند.

گیربکس دنده مستقیم (DSG)

این نوع گیربکس شبیه به دو کلاچ است، اما DSG کلاچ ثانویه ای را که استفاده نمی شود، جدا می کند.

گیربکس متغیر پیوسته (CVT)

گیربکس متغیر پیوسته CVT از دنده استفاده نمی کند. از تسمه، قرقره ها و سنسورها برای “تعویض دنده” استفاده می کند. بدون دنده های واقعی، شتاب نرم و بدون هیچ مکثی در تعویض دنده انجام می شود.

گیربکس بنزچه نوع گیربکسی برای مرسدس بنز موجود است؟

از دهه ۱۹۹۰ مرسدس بنز از فناوری گیربکس تیپترونیک در خودروهای خود استفاده کرده است. نسخه فعلی، گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک ۹G Tronic، در سال ۲۰۱۳ معرفی شد.

در گیربکس تیپ ترونیک، تعویض معمولی دنده ها توسط کامپیوتر کنترل می شود اما راننده می تواند کنترل های خودکار را نادیده بگیرد. گیربکس های قبلی در بنزها شامل ۷G Tronic، ۵G Tronic و قدیمی تر ۴G Tronic هستند.

مزایا و معایب گیربکس بنز چیست؟

فناوری Tiptronic مورد علاقه بسیاری است زیرا امکان رانندگی در هر دو حالت خودکار و دستی را فراهم می کند. رانندگان تازه کار می توانند از تعویض دنده اتوماتیک بهره مند شوند، در حالی که رانندگان با تجربه می توانند از کنترل کامل تعویض دنده لذت ببرند.

تعویض دنده نیز سریعتر از گیربکس دستی قدیمی است زیرا کلاچ وجود ندارد.

گیربکس تیپترونیک همچنین گشتاور بیشتری را نسبت به گیربکس متغیر پیوسته منتقل می کند که امکان شتاب گیری سریعتر را فراهم می کند.

، سازنده ۹G tronic، مصرف سوخت کمتر، آلایندگی بهبود یافته، تعویض دنده نرم ‌تر و ساختار سبک‌ تر را در این نسخه ۹ سرعته نسبت به نسخه‌های قبلی خود دارد.

به گفته Diamler، ۹G TRONIC نسبت بسیار بالایی از قدرت موتور را به نیروی کششی تبدیل می کند.

در حالی که این گیربکس بنز مورد علاقه بسیاری است، برخی از رانندگان احساس می کنند که گیربکس دنده ممکن است به نرمی گیربکس دنده متغیر پیوسته که در آن دنده ها به طور کامل با تسمه CVT جایگزین می شوند، نباشد.

هزینه سرویس و تعمیر قطعات مرسدس بنز چقدر است؟

میانگین هزینه تعویض روغن مرسدس بنز و سایر موارد تعمیر و نگهداری معمولی چقدر است؟

مشخص کردن هزینه های خدمات مرسدس بنز ممکن است رقم سختی باشد، اما درک گزینه های خود قبل از بردن ماشین خود به مغازه مهم است.

در تعمیرگاه های معتبر، تیم به کارهایی که به عنوان مکانیک های مرسدس بنز تایید شده انجام می دهند، افتخار می کند، اما بر این اصل که اگر واقعاً به آن نیاز نیست، هیچ کاری نباید انجام شود یا پیشنهاد شود.

اگر مطمئن نیستید که زیر کاپوت مرسدس بنز با چه چیزی روبرو هستید، وقت آن است که با کارشناسان تماس بگیرید. بسیاری از تعمیرگاه ها  برای چندین دهه با برند مرسدس بنز کار کرده اند.

به عنوان یک قاعده، باید انتظار داشته باشید که مرسدس بنز خود را هر ۱۰۰۰۰ مایل یا یکبار در سال سرویس کنید. البته این قانون می تواند بر اساس سال و شرایط مرسدس بنز شما متفاوت باشد.

ساخت، مدل و نوع موتور مرسدس بنز شما از نظر نیازها و نگرانی های تعمیر و نگهداری متفاوت است، به خصوص بسته به مسافت پیموده شده و عادات راننده می باشد.

بسته به ماشین، عادات رانندگی و استفاده شما، شما می‌ توانید خدمات مرسدس بنز A یا مرسدس بنز B را دریافت کنید.

سرویس مرسدس بنز A معمولاً زیر ۲۰۰ دلار قیمت دارد و شامل تعویض اولیه روغن و بازرسی اولیه می شود.

سرویس B، که دومین و یکی از مهمترین آنهاست، می تواند از ۴۰۰ دلار به علاوه هزینه داشته باشد، اما این سرویس شامل همه چیز در سرویس A می شود، اما خدمات اصلی بازرسی تعمیر و نگهداری مرسدس بنز شما است.

سرویس مرسدس B به طور بررسی:

  • گیربکس
  • ترمز و روغن ترمز
  • شمع ها
  • سیستم تعلیق و موارد دیگر

این خدمات برای خودروی شما بسیار مهم است و انتخاب مکانیک مرسدس گواهینامه مناسب برای انجام این کار با مسئولیتی بزرگتر است!

آیا به تعمیر قطعات مرسدس نیاز دارید یا تعویض قطعات؟

ما به عنوان یک تعمیرکار کامل و دارای گواهینامه مرسدس بنز، می توانیم خدمات و تعمیرات عمده و جزئی خودروهای مرسدس بنز مدل جدیدتر را انجام دهیم. ما تخمین‌ های رایگان ارائه می‌ دهیم و خوشحال می‌شویم در بازرسی اولیه‌ مان هنگام مراجعه به تعمیرگاه، شما را از طریق یافته‌های خود راهنمایی کنیم.

خودروهای امروزی مرسدس اساساً رایانه‌های روی چرخ هستند. سرویس صحیح مدل‌های جدیدتر مرسدس بنز به رایانه‌ های عیب ‌یابی به همان اندازه پیچیده نیاز دارد. ما در CK Auto Exclusive در سرویس و تعمیر مدل های جدیدتر مرسدس بنز تخصص داریم و ابزارهای تشخیصی برای انجام این کار را داریم.

تکنسین های حرفه ای ما می توانند علت هر مشکلی که خودروی مرسدس بنز شما دارد، از کیسه هوا گرفته تا ترمز و گیربکس را تعیین کنند. اطلاعات مربوط به عملکرد و کارایی خودروی شما در رایانه سواری ذخیره می شود. سپس تکنسین های ما به این اطلاعات دسترسی پیدا می کنند و از آن برای کمک به شما در حفظ خودروی خود در شرایط اولیه استفاده می کنند.

ما معتقدیم که ارائه بهترین خدمات به مشتریانمان به معنای همگام شدن با نوآوری ها و در عین حال وفادار ماندن به استانداردهای قدیمی خدمات است.

ما به کار بر روی وسایل نقلیه لوکس افتخار می کنیم و همچنین به خدمات مشتریان خود افتخار می کنیم.

یادگیری رانندگی با گیربکس دستی یک ضرورت در نسل والدین ما بود، اما امروز، بدون نیاز به یادگیری آن می توانیم رانندگی کنیم با این حال، این مهارتی است که اکثر علاقه مندان به خودرو موافق هستند که هیجان را در تجربه رانندگی شما و سطح خاصی از کنترل به ارمغان می آورد.

به نظر می رسد گیربکس های دستی به ویژه در خودروهای لوکسی مانند مرسدس بنز رو به کاهش است.

هنوز مدل‌هایی در مرسدس وجود دارد که گیربکس‌های دستی را همراه با دیگر خودروسازان خودروهای لوکس تولید می ‌کنند، اما فناوری به سمت ویژگی ‌هایی مانند Tiptronic پیشرفت می‌ کند و کلاچ استاندارد را که به صورت دستی مورد نیاز است، از دسترس خارج می ‌کند.

مرسدس بنز کلاس SLK در سال ۱۹۹۶ تولید شد که مخفف عبارت sportlich (اسپورت)، leicht (سبک) و kurz (کوتاه) است.

این نام در نهایت به “SL” مخفف شد و کلاس مرسدس به انتهای آن اضافه شد، برای مثال، “SLC” به یک رودستر کلاس C اشاره دارد. یکی از مرسدس بنز “جدیدتر” که گیربکس دستی ارائه می دهد، SLK250 2015 بود.

این خودرو دارای یک موتور ۴ سیلندر توربوشارژ با ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۲۲۹ پوند فوت گشتاور بود که گیربکس دستی ۶ سرعته را ارائه می کرد.

در ایالات متحده، یافتن مرسدس بنز با گیربکس دستی نسبت به اروپا غیرمعمول ‌تر است، بنابراین می‌ توان استدلال کرد که بازار ارزشمندی برای این خودروها در اینجا وجود دارد.

مرسدس تمرکز زیادی روی پیشرفت‌ های مهندسی در گیربکس‌های خودکار خود قرار داده است، به عنوان مثال، گیربکس ۹G Tronic یک گیربکس ۹ سرعته خودکار است که می‌ تواند هنگام کاهش دنده از دنده‌های فردی عبور کند که شتاب ‌گیری سریع‌تر و سرعت‌های سریع‌تر را فراهم می‌کند.

اگر به دنبال مرسدس بنز با گیربکس دستی هستید، باید به دنبال مدل های دست دوم باشید.

مرسدس سرویس A و مرسدس سرویس B کمک می کنند تا اطمینان حاصل شود که تکنسین های ماهر آموزش دیده ما مشکلات جزئی خودرو را قبل از تبدیل شدن به نگرانی های بزرگ تشخیص خواهند داد.

اگر سرویس A و سرویس B نتوانستند انتظارات خودروی شما را با عملکرد بالا برآورده کنند، بر اساس عادات رانندگی خاص شما مانند زمان رفت و آمد، میانگین سرعت بزرگراه، میانگین سرعت شهر، استفاده از ترمز و غیره، یک برنامه تعمیر و نگهداری سفارشی برای شما ایجاد می کند.

سوالات متداول

س: هر چند وقت یکبار مرسدس بنز سرویس A به تعمیرات و سرویس نیاز دارد؟

ج: خدمات تعمیر و نگهداری در یک سال پس از خرید یا ۱۰۰۰۰ مایل پس از خرید توصیه می شود.

س: هر چند وقت یکبار مرسدس بنز سرویس B به تعمیرات و سرویس نیاز دارد؟

ج: تعمیر و نگهداری سرویس B در دو سال یا در ۲۰۰۰۰ مایل پس از خرید اولیه توصیه می شود.

س: آیا سانتا روزا مرسدس بنز من از دریافت سرویس A و سرویس B به طور همزمان سود خواهد برد؟

ج:: ما از دارندگان بنز که ارزش سرویس و نگهداری منظم را می دانند، قدردانی می کنیم، اما مرسدس بنز خودروهای خود را برای جایگزینی سرویس A و سرویس B طراحی می کند.

س: سیستم خدمات انعطاف پذیر (FSS) چیست؟

ج:این سیستم شامل برنامه های سرویس متناوب A و B است که A شامل انواع بازرسی های سطحی و B شامل بازرسی های عمیق تر است.

س: شمارنده نگهداری سیستم ASSYST Plus) )چیست؟

A: این سیستم نیازمندی های تعمیر و نگهداری دقیق وسیله نقلیه شما را بر اساس مسافت پیموده شده، عادات رانندگی، دقیقه در هر سفر، شرایط جاده و شرایط آب و هوایی محاسبه می کند. این سیستم زمانی که زمان بازگشت به CK Auto برای یک قرار خدمات است، اطلاع خواهد داد.

آیا با گیربکس مرسدس خود مشکل دارید؟ گیربکس یک سیستم ضروری در خودروی شماست تا بتواند به درستی کار کند. گیربکس وظیفه تعویض دنده و اطمینان از حرکت ماشین شما به جلو را بر عهده دارد.

گیربکس خودرو بسیار پیچیده است و دارای بخش های مختلف کار می باشد. اگر آنها شروع به خراب شدن کنند، تشخیص اینکه مشکل چیست ممکن است دشوار باشد.

علاوه بر این، اگر به تعمیر گیربکس مرسدس نیاز دارید، به احتمال زیاد با هزینه های بسیاری روبرو خواهید شد.

اگر گیربکس خرابی دارید، باید این مشکل را در اسرع وقت برطرف کنید تا از مشکلات بدتر جلوگیری شود. تعمیر گیربکس مرسدس بنز آسان نیست، بنابراین باید ماشین خود را برای تشخیص دقیق مشکل نزد یک مکانیک قابل اعتماد ببرید.

یک مکانیک می تواند نحوه رفع این مشکل را به شما اطلاع دهد و قیمت برای شما براورد کند. در کشور های دیگر اگر به تعمیر گیربکس مرسدس نیاز دارید، باید بین ۱۸۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار هزینه کنید.

مرسدس به خاطر اینکه جزو خودروهای لوکس برتر است شناخته شده می باشد. شرکت بنز در چند دهه گذشته به طور مداوم خودروهای بسیار قابل اعتمادی تولید کرده اند که عملکرد خوبی دارند. سازندگان مرسدس به طور مداوم در حال یافتن راه های جدیدی برای تغییر خودروهای خود هستند تا آنها را حتی بهتر کنند.

گیربکس های اتوماتیک آنها هر سال به پیشرفت و بهتر شدن ادامه داده اند. آنها می دانند که چگونه گیربکس قابل اعتمادی بسازند که هر کسی بتواند روی آن حساب کند.

در اوایل دهه ۲۰۰۰، برخی از خودروهای مرسدس با گیربکس ۷۲۲٫۶ ساخته شدند. این گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک با ۲ سنسور داخلی است. این سنسورها برای نظارت بر تمام عملکردهایی که با گیربکس ارتباط برقرار می کنند استفاده می شوند. هر گونه مشکل در کلاچ یا دنده از طریق این سنسورها اطلاع رسانی می شود.

آنها کدهایی را راه اندازی می کنند که سپس به سیستم گیربکس اطلاع می دهند. این کدها بسیار مهم هستند زیرا در هنگام تشخیص هرگونه مشکل گیربکس اطلاعات ارزشمندی را ارائه می دهند.

در سال های اخیر از ۷۲۲٫ ۶، مرسدس گیربکس جدیدی به نام ۷۲۲ توسعه داده است. ۹٫ بنابراین، چه تفاوتی با این گیربکس دارد؟ این یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک است که دارای ۳ سنسور برای نظارت بر تمامی عملکردها می باشد. علاوه بر این، ماژول کنترل گیربکس در داخل جعبه دنده قرار دارد. این یک پیشرفت عالی است زیرا به جای اینکه یک واحد مستقل در خارج از گیربکس باشد، بخشی از بدنه شیر است.

این امر می تواند داده های دقیق تری را در داخل گیربکس ارائه دهد.

این امر نیز یک تغییر بسیار قابل توجه است زیرا TCM اکنون با VIN برنامه ریزی شده است که ماشین تولید می شود. چرا این کار خوبی است؟ خوب است زیرا به این معنی است که نمی توان آن را با VIN دیگری بازنویسی کرد. VIN باید با گیربکس های ۷۲۲ مطابقت داشته باشد و اگر اینطور نباشد، وسیله نقلیه حتی روشن نمی شود زیرا ماژول را نمی شناسد. یعنی روش خاصی برای تعمیر این نوع گیربکس ها وجود دارد.

تنها راه برای تعمیر صحیح گیربکس ۷۲۲٫ ۹، بازسازی آن با بدنه سوپاپ جدید و همچنین یک TMC است که می تواند دقیقاً برای خودرو برنامه ریزی شود. همانطور که می توانید تصور کنید این کار آسانی نیست و به یک متخصص بسیار آموزش دیده برای بازسازی صحیح سیستم گیربکس نیاز دارد.

نه تنها نیاز به بازسازی توسط مکانیک دارند، بلکه همه آنها باید برنامه ریزی مجدد شوند. اگر می خواهید گیربکس اتوماتیک بنز را تعمیر کنید باید یک متخصص آموزش دیده پیدا کنید که بداند چطور باید گیربکس مرسدس را تعمیر کند و همچنین کل آن را دوباره برنامه ریزی کند.

گیربکس بنزگیربکس آسیب دیده چه علائمی دارد؟

علائم مختلفی وجود دارد که به شما می گوید گیربکس خرابی دارید. مهم است که از این علائم آگاه باشید تا بتوانید به محض بروز مشکل، خودروی خود را تعمیر کنید. شما بهتر از همه ماشین خود را می شناسید زیرا بیشتر با آن رانندگی می کنید، بنابراین اگر متوجه رانندگی متفاوت یا صداهای عجیب و غریب شدید، همیشه باید آن را بررسی کنید.

برای اطمینان از اینکه همه چیز به درستی کار می کند یا برای تشخیص یک مشکل، داشتن یک مکانیک برای اطمینان از کارکرد صحیح، ضرری ندارد. اگر با خرابی گیربکس مواجه هستید، علائمی را مشاهده خواهید کرد که به شما هشدار می دهند تا به خودروی خود نگاه کنید.

یکی از رایج ترین علائم این است که گیربکس شما در دنده نمی ماند. هنگامی که این اتفاق می افتد، متوجه خواهید شد که ماشین شما به جلو حرکت نمی کند یا دنده های شما شروع به لیز خوردن می کنند. اگر این اتفاق بیفتد، می توانید تغییر ماشین خود را از یک دنده به دنده دیگر حس کنید.

یکی دیگر از علائم رایج نشت مایع گیربکس است. اگر متوجه مایع قرمز رنگ زیر ماشین خود شدید، باید فوراً آن را بررسی کنید. اگر مایع در سراسر سیستم گیربکس نشت کند، می تواند آسیب زیادی را به همراه داشته باشد.

اگر در حین رانندگی بوی سوختگی از ماشین خود احساس کردید، فوراً آن را به تعمیرگاه محلی خود ببرید. این نشانه آن است که گیربکس شما از کار افتاده است. اگر سطح مایع گیربکس شما در اثر نشتی خیلی پایین بیاید، ممکن است اتفاق بیفتد. در نهایت، اگر صدای وزوز از ماشین خود می شنوید، ممکن است از گیربکس شما باشد.

این صدا زمانی اتفاق می افتد که چرخ دنده های شما آسیب ببینند. همیشه در لحظه ای که متوجه هر یک از این مشکلات شدید، ماشین خود را به تعمیرگاه محلی خود ببرید. مهم است که آنها را در اسرع وقت تعمیر کنید یا ممکن است با تعمیر گران قیمت گیربکس مرسدس روبرو شوید.

مشکلات گیربکس مرسدس بنز

اگرچه مرسدس به دلیل تولید خودروهای بسیار قابل اعتماد شهرت زیادی به دست آورده است، اما گیربکس آنها گاهی اوقات با مشکلاتی روبرو می شود.

مهم است که از برخی از مشکلات رایج گیربکس که ممکن است با گیربکس مرسدس بنز خود با آن مواجه شوید آگاه باشید. برخی از رایج‌ ترین مشکلات گیربکس مرسدس بنز عبارتند از: پوشش بیش از حد سوپاپ، خرابی سلونوئید، سطح پایین مایعات، خرابی مکانیکی و خرابی تورک.

اگر سلونوئید خودرو شما خراب شود، با مشکل گیربکس مواجه خواهید شد. سلونوئید ها کلید های الکترومغناطیسی هستند و وظایف خاصی از گیربکس را بر عهده دارند. این سوئیچ ها کنترل می کنند که کدام دنده ها باید در گیربکس انتخاب شوند.

آنها همچنین مسئول تعیین میزان فشاری هستند که باید به هر تعویض دنده اعمال شود. این یک کار بسیار مهم است تا گیربکس بتواند ماشین را به درستی حرکت دهد. همانطور که می بینید، این سلونوئید ها برای عملکرد گیربکس بسیار مهم هستند و در صورت خرابی، متوجه مشکلاتی خواهید شد.

اگر متوجه شدید که سلونوئید شما خراب شده است، باید به محض اینکه متوجه مشکل در زمان تعویض دنده شدید، گیربکس خود را برای بازبینی نزد تعمیرکار ببرید. اگر اجازه دهید این مشکل برای مدت طولانی ادامه یابد، آسیب داخلی بیشتری به گیربکس شما وارد خواهد شد.

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است با گیربکس مرسدس بنز خود مواجه شوید، بدنه سوپاپ است.

بدنه سوپاپ بخشی است که وظیفه مدیریت دبی سیال و تنظیم آن در مواقع ضروری را بر عهده دارد.

این بخش تضمین می کند که سیال گیربکس در کل سیستم جریان دارد. متأسفانه، این شیرها به مرور زمان فرسوده می شوند و می توانند باعث نشت مایع به مناطق بیشتری شوند. این امر روی توانایی ماشین برای تعویض صحیح دنده تاثیر می گذارد. اگر فقط نیاز به تعویض بدنه شیر دارید، می توانید این کار را بدون برداشتن کل گیربکس انجام دهید.

مشکل دیگری که در گیربکس مرسدس بنز خود مشاهده می کنید، نشت گیربکس خارجی است. به طور معمول، به دلیل فرسوده شدن قطعات اتفاق می افتد. این قطعات به طور مداوم در حال کار هستند تا مطمئن شوند که گیربکس به درستی کار می کند تا در نهایت فرسوده شوند. اگر متوجه شدید که مایع گیربکس خودرو شما نشت می کند، باید در اسرع وقت به مکانیک مراجعه کنید. این امر می تواند منجر به مشکلات بسیار بدی شود اگر اجازه دهید ادامه یابد. این می تواند گیربکس شما را بیش از حد گرم کند و در نهایت به کل گیربکس آسیب برساند. این سیال برای روانکاری قطعات کار و خنک نگه داشتن سیستم بسیار مهم است. مهم است که نشت گیربکس خود را در اسرع وقت برطرف کنید.

اگر مبدل گشتاور شما خراب شود، به احتمال زیاد با بازسازی کامل گیربکس مواجه خواهید شد. این به این دلیل است که مبدل گشتاور بخش مهمی از سیستم است و هنگامی که از کار می افتد، گیربکس با مایع آلوده می شود. این باعث مشکلات بسیار بدی می شود. سلونوئید به دلیل سیال از کار می افتد و همچنین شیرها شروع به چسبیدن می کنند. اگر مایع در سراسر سیستم شما نشت کند، گیربکس آسیب می بیند و نیاز به بازسازی دارد.

در نهایت، قطعات مکانیکی داخلی گیربکس شما با گذشت زمان شروع به فرسودگی خواهند کرد. این قطعات شامل فنرها، چرخ دنده های سیاره ای، کلاچ ها، پمپ ها و یاتاقان ها می باشد. همه اینها ممکن است به دلیل استفاده بیش از حد شکست بخورند. اگر این اتفاق بیفتد، گیربکس مرسدس شما باید از خودرو خارج شود تا بتوان قطعه خراب را تعویض کرد. کل گیربکس باید حذف شود تا این اتفاق بیفتد. بسته به محل قطعه، یک مکانیک ممکن است انجام یک بازسازی جزئی گیربکس را برای رفع مشکل پیشنهاد دهد.

چگونه گیربکس مرسدس را تعمیر کنیم؟

اگر فکر می کنید به تعمیر گیربکس مرسدس نیاز دارید، باید از یک مکانیک متخصص تشخیص مناسب بگیرید. آن ها می توانند تعیین کنند که مشکل از کجا می آید و به شما اطلاع می دهند که برای رفع آن چه کاری باید انجام دهند.

آن ها همچنین می توانند تخمین قیمت را به شما ارائه دهند تا بتوانید از نظر مالی برای این تعمیر پرهزینه برنامه ریزی کنید.

ذکر این نکته ضروری است که تعمیر گیربکس مرسدس بنز بسیار متفاوت از سایر تعمیرات گیربکس است. اگر مرسدس بنز شما دارای گیربکس ۷۲۲٫۹ است، هنگام تعمیر این گیربکس شرایط خاصی وجود دارد.

این به این دلیل است که TMC با VIN برنامه ریزی شده است. این بدان معنی است که VIN نمی تواند بازنویسی شود، بنابراین باید با انتقال مطابقت داشته باشد. اگر مطابقت نداشته باشد، ماشین شما روشن نمی شود زیرا ماژول را تشخیص نمی دهد. بنابراین، تنها راه برای تعمیر صحیح گیربکس ۷۲۲٫۹، بازسازی آن با بدنه سوپاپ جدید و TMC است که می تواند برای خودروی خاص شما برنامه ریزی شود.

از آنجایی که الزامات بسیار خاصی برای این تعمیر وجود دارد، بهتر است خودروی خود را نزد یک مکانیک مورد اعتماد ببرید و به او اجازه دهید گیربکس شما را تعمیر کند.

تعمیر گیربکس مرسدس من چقدر هزینه دارد؟

تعمیر گیربکس مرسدس می تواند بسیار گران باشد. گیربکس نه تنها یک بخش ضروری برای عملکرد ماشین شما است، بلکه انجام آن برای یک مکانیک نیز کار دشواری است. انجام این کار برای یک مکانیک بسیار پرهزینه است زیرا بخش های مختلف کار در آن بسیار زیاد است. عوامل مختلفی وجود دارد که بر هزینه تعمیر گیربکس مرسدس بنز تأثیر می گذارد، اما میانگین هزینه آن بین ۱۸۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار است.

وقتی صحبت از تعمیرات گیربکس مرسدس بنز به میان می آید، گزینه های مختلفی پیش روی شماست که می توانید انتخاب کنید. این گزینه های مختلف بر قیمت کلی تأثیر می گذارد. یک مکانیک می‌تواند به شما تشخیص درستی بدهد و سپس به شما کمک کند تا بهترین گزینه را برای شما تعیین کنید.

می توانید گیربکس خود را با گیربکس مرسدس بنز بازسازی شده تعمیر کنید یا می توانید گیربکس مرسدس را بازسازی کنید. هر گزینه مزایا و معایب خاص خود را دارد، بنابراین باید آن ها را مرور کنید تا تصمیم بگیرید که کدام یک به بهترین وجه با شرایط شما سازگار است. یک فروشگاه خودرو خوب می تواند به شما در تصمیم گیری کمک کند.

خبر خوب این است که قبل از اینکه گیربکس مرسدس بنز خود را بفروشید، نگران تعمیر آن نباشید. ما ماشین شما را در هر شرایطی تحویل می گیریم زیرا از آن برای قطعات کار آن استفاده می کنیم یا خودمان آن را تعمیر می کنیم.

ما می دانیم که تعمیر گیربکس مرسدس بنز شما بسیار گران است. به همین خاطر لازم است تا حتما از یک تعمیرگاه معتبر برای انجام این نوع خدمات استفاده کنید.

اکثر خودروهای مرسدس بنز که برای سرویس به تعمیرگاه گیربکس مرسدس بنز ما وارد می شوند دارای گیربکس ۷۲۲٫۶ اتوماتیک هستند. گیربکس ۷۲۲٫۶ از ۵ سرعت درایو استفاده می کند و کاملاً کامپیوتری کنترل می شود. گیربکس های قبلی که توسط مرسدس بنز ساخته شده بود مستعد خرابی عمده دنده بود که اغلب منجر به خرابی قطعات گیربکس می شد. بارزترین علامت خرابی قطار دنده، از دست دادن حرکت در رانندگی یا معکوس کردن یا سایش یا صدا کردن یا صداهایی در هنگام درگیر شدن دنده است. صداها ممکن است شنیده شوند چه وسیله نقلیه در حال حرکت باشد یا نه.

مشکلات کامپیوتری و الکتریکی گیربکس مرسدس بنز

همه گیربکس های مرسدس مدل ۷۲۲٫۶ ممکن است مشکلات الکترونیکی مختلفی را تجربه کنند. تفاوت های اساسی بین گیربکس های ۷۲۲٫۶ مدل قبلی و بعدی وجود دارد. این بدان معنی است که احتمال علت خرابی و هزینه تعمیر ممکن است بسیار متفاوت باشد. حتی در مدل بعدی مرسدس، مشکلات الکترونیکی هنوز رایج است، اما اغلب هزینه تعمیر آن کمتر است، زیرا حذف و جداسازی گیربکس ضروری نیست.

تعمیرگاه سیلور استار موتورز مرسدس گیربکس

فقط به این دلیل که مرسدس بنز شما با مشکل گیربکس مواجه است به این معنی نیست که باید گیربکس را تعویض کنید. اغلب اوقات، تعویض ساده صفحات هادی تنها چیزی است که برای بازگشت شما به جاده ضروری است. سنسورها را نمی توان به طور جداگانه تعویض کرد، بنابراین کل صفحه باید تعویض شود. یک بازرسی کامل و تشخیص صحیح توسط یکی از تکنسین‌های کاملاً آموزش دیده و دارای گواهینامه تعمیر گیربکس مرسدس، تعیین می ‌کند که گیربکس شما چه نوع مشکلی دارد تا مشخص شود چه نوع سرویس یا تعمیری لازم است.

کارشناسان تعمیر گیربکس مرسدس بنز

این مجموعه قدیمی ترین و با تجربه ترین مرکز تعمیر و سرویس گیربکس مرسدس بنز در منطقه ساکرامنتو است. تکنسین های ما در زمینه تعمیر، نگهداری و سرویس گیربکس مرسدس بنز آموزش دیده و با تجربه هستند. ما نیازهای منحصر به فرد مشتری خود را برآورده می کنیم و بهترین مهارت و خدمات مشتری را تضمین می کنیم. ما به کار خود افتخار می کنیم و تعمیرات خود را با ضمانت انجام می دهیم.

وسایل نقلیه چهار چرخ محرک دارای جعبه گیربکس است. که قدرت را تغییر می دهد تا هر دو محور جلو و عقب بتوانند در مواقعی که به چهار چرخ محرک نیاز است، عمل کنند. برای وسیله نقلیه شما ضروری است که یک جعبه گیربکس درست کار کند، زیرا اگر مشکلی در آن وجود داشته باشد، می تواند از حرکت وسیله نقلیه شما جلوگیری کند.

نشانه های مشکلات گیربکس

  • مشکل در تعویض دنده
  • دنده ها به طور غیر منتظره و تصادفی تغییر می کنند
  • صداهای عجیب و غریب هنگام رانندگی با سرعت های خاص یا تعویض دنده
  • در هوای سرد، صداهای عجیب و غریب از جلوی وسیله نقلیه خود را تجربه کنید
  • مایع نشت می کند.

انواع خدمات نقل و انتقال

تعویض سیال جعبه گیربکس: مایع موجود در سیستم گیربکس دنده ها، زنجیرها، یاتاقان ها و سایر قسمت های مهم زیر کاپوت ماشین شما را روغن کاری می کند. مشابه روغن شما، هر بار که وسیله نقلیه شما به تعداد مایل معینی رسید، این مایع باید بررسی و تعویض شود.

هیچ فیلتری در جعبه گیربکس وجود ندارد، به این معنی که آلودگی مایع آسان تر است. هرچه سیال کثیف تر باشد، احتمال کمتری دارد که کار خود را انجام دهد. اگر مایع نشت کند یا در مدتی تغییر نکرده باشد، می تواند باعث آسیب به سیستم گیربکس شود که می تواند باعث مشکلات کلی خودرو شود.

تعمیر جعبه گیربکس: گاهی اوقات جعبه ترانسفر شما فقط به تعمیر جزئی نیاز دارد. ما شما را در کمترین زمان دوباره راه اندازی خواهیم کرد!

بازسازی کیس گیربکس: اگر به دلیل تصادف یا کمبود مایعات آسیب زیادی به کیس وارد شده است، ممکن است نیاز به بازسازی کامل داشته باشید. بازسازی معمولاً هزینه کمتری نسبت به تعویض کامل دارد.

آیا به تعمیر کیس گیربکس یا بازسازی کیس گیربکس نیاز دارم؟

از آنجایی که سیستم گیربکس بسیار بسته است، تا زمانی که قطعه را بررسی نکنیم، نمی‌ توان فهمید که آیا به سرویس، تعمیر، بازسازی، یا تعویض کامل نیاز دارید یا خیر. به همین دلیل است که نگهداری کیس گیربکس بسیار مهم است.

انجام تعمیر و نگهداری منظم روی جعبه ترانسفر در مقایسه با خرید یک کیس جدید هزینه کمتری دارد. در مرکز گیربکس دقیق، ما بسیار خوشحالیم که خودروی شما را بازرسی کامل، بررسی مایعات، آسیب دیدگی، و جستجوی مشکلات احتمالی سایش و پارگی می‌ کنیم. خواه فقط نیاز به تعمیر سیستم گیربکس خود داشته باشید، یا به یک سیستم جدید نیاز دارید، با مرکز گیربکس دقیق تماس بگیرید. با بیش از ۳۵ سال فعالیت، ما ابزار و دانش لازم را برای ارائه خدمات سریع و با کیفیت به شما داریم.

نتیجه

آیا گیربکس مرسدس شما خراب است؟ اگر چنین است، باید فوراً به مکانیک مراجعه کنید. تعمیر گیربکس بسیار گران است و اگر به رانندگی ادامه دهید، هزینه فقط افزایش می یابد. گیربکس یک سیستم ضروری است، بنابراین باید به درستی کار کند تا ماشین شما حرکت کند. رانندگی با گیربکس مرسدس که از خراب می تواند بسیار خطرناک باشد زیرا ماشین شما می تواند در هر زمانی به طور کامل از کار بیفتد.

در آپدیت این صفحه همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری در این خصوص به دست آورید.

پرسش و پاسخ در خصوص تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز

  • به من گفته شده است که اگر گیربکس شما شسته شود باعث نشتی سیلینگ آن می شود. آیا این موضوع درست است؟

خیر. شستشو صرفاً اضافه کردن مایع جدید در حالی که موتور در حال کار است برای به گردش درآوردن مایع قدیمی می باشد. گردش سیال و فشار مانند شرایط نرمال عادی است. مایع جدید باعث نشت سیلینگ نمی ‌شود.

شایع ترین دلیل وجود نشتی پس از سرویس این است که سطح مایع قبل از انجام سرویس پایین بوده و گیربکس از نظر نشتی بررسی نشده است. برخی از سیلینگ ها نشت می کنند تا زمانی که سیال حدود یک لیتر کم شود و نشت متوقف شود. سپس هنگامی که سطح مایع پس از یک سرویس پر شد، ممکن است دوباره نشت کند.

  • به من گفته شده است که اگر گیربکس شما شسته شود، قطعات گیربکس شل می شود و مشکلاتی ایجاد می کند. آیا این درست است؟

هنگام انجام شستشو لازم است تا دریچه برداشته شده و ابتدا بررسی می شود. با فرض اینکه همه چیز مرتب است، دریچه را کنار گذاشته و تمیز کنید در حالی که گیربکس شسته می شود و تمام مایعات خارج می شود. پس از تکمیل کار محفظه دوباره نصب می شود و جعبه دنده با مایع پر می شود. این بهترین راه برای تعویض مایع در گیربکس است.

  • هر چند وقت یک بار باید گیربکس خود را سرویس کنیم؟

این کار بسته به نوع استفاده و رانندگی شما متفاوت است. رایج ترین پاسخ تقریباً هر ۳۰۰۰۰ مایل است. اما اگر تمام رانندگی‌ هایی که انجام می‌ دهید سفرهای کوتاه در اطراف شهر و رانندگی در بزرگراه بسیار کم است، مسافت پیموده شده باید کمتر باشد زیرا فرسودگی و پوسیدگی در هر مایل بیشتر است.

خودروهایی که روزانه مورد استفاده قرار می گیرند باید سالی یک بار سرویس شوند. بخش مهمی از نگهداری خودروی شما فقط چک کردن آن است. اگر بیش از دو یا سه سال گذشته است، بهتر است آن را سرویس کنید تا به شما کمک کند بیشترین دوام را از گیربکس خود داشته باشید.

  •  به من گفته شده است که ابتدا مایع گیربکس را عوض کنم و ببینم آیا این کار کمک می کند یا خیر. آیا باید این کار را انجام دهم؟

مهم ترین قدم اول این است که یک تکنسین حرفه ای، گیربکس را بررسی کند. تعویض مایع توسط افرادی که در گیربکس تخصص ندارد به احتمال زیاد فقط هزینه و زمان اضافی برای شما خواهد داشت زیرا اگر مشکل همچنان وجود داشته باشد، باید آن را به جای دیگری ببرید، که معمولاً اینطور است.

تشخیص مشکل برای تکنسین دشوارتر خواهد بود زیرا شخص دیگری روی آن کار کرده است. زمان بیشتر صرف شده توسط تکنسین به معنای هزینه بیشتر برای شما است.

  • خودرو نشتی روغن دارد آیا می توان تا زمان تعمیر صبر کرد؟

نشتی از گیربکس شما نیاز به توجه فوری دارد. مایع گیربکس برای خنک نگه داشتن گیربکس و روانکاری و روان نگه داشتن قطعات داخلی و روان نگه داشتن آن بسیار حیاتی است.

اگر بیشتر از یک گودال سافت بال در زیر ماشین خود می بینید، قبل از رانندگی بیشتر با ما تماس بگیرید. گرفتن و رفع نشتی در گیربکس شما می تواند باعث صرفه جویی در تعمیر اساسی شود.

  • ماشین حرکت نمی کند. آیا به تعمیر اساسی نیاز دارد؟

اگر ماشین را در دنده قرار دهید و هیچ اتفاقی نیفتد، مطمئناً نشانه این است که گیربکس شما مشکل دارد.

از آنجایی که بسیاری از گیربکس ها توسط الکترونیک کامپیوتر کنترل می شوند، به این معنی نیست که تعمیرات اساسی یا تعویض گیربکس ضروری است. مزیت خدمات پیش‌ بررسی گیربکس و تشخیص رایانه برای تعیین ماهیت مشکل و هزینه تعمیرات است.

  • چراغ خطر روشن چه مفهومی داره؟

طیف گسترده ای از چراغ های هشدار از تولید کنندگان مختلف خودرو وجود دارد. حتی اگر به نظر می رسد که خودرو در حال رانندگی عادی است، نباید چراغ هشدار را نادیده گرفت.

سیستم رایانه داخلی شما به شما می گوید که مشکلی در سیستم وجود دارد. اقدام و تشخیص زودهنگام و تعمیر مشکل می تواند شما را از تعمیر اساسی نجات دهد.

تعویض روغن گیربکس: روغن موجود در سیستم گیربکس دنده ها، زنجیرها، یاتاقان و سایر قسمت های مهم زیر کاپوت ماشین شما را روغن کاری باید کرد. هر بار که وسیله نقلیه شما به تعداد مایل معینی رسید، این روغن باید بررسی و تعویض شود.

هیچ فیلتری در جعبه گیربکس وجود ندارد، به این معنی که آلودگی روغن کم تر است. هرچه روغن کثیف تر باشد، احتمال کمتری دارد که کار خود را انجام دهد. اگر روغن نشت کند یا در مدتی تغییر نکرده باشد، می تواند باعث آسیب به سیستم گیربکس شود که می تواند باعث مشکلات کلی خودرو گردد.

تعمیر جعبه ترانسفر: گاهی اوقات جعبه ترانسفر شما فقط به تعمیر جزئی نیاز دارد.

بازسازی کیس گیربکس: اگر به دلیل تصادف یا کمبود روغن، آسیب زیادی به کیس وارد شده باشد، ممکن است نیاز به بازسازی کامل داشته باشید. بازسازی معمولاً هزینه کمتری نسبت به تعویض کامل دارد.

آیا به تعمیر کیس گیربکس یا بازسازی کیس گیربکس نیاز داریم؟

از آنجایی که سیستم گیربکس بسیار بسته است، تا زمانی که قطعه را بررسی نکنیم، نمی‌توان فهمید که آیا به سرویس، تعمیر، بازسازی، یا تعویض کامل نیاز دارید یا خیر. به همین دلیل است که نگهداری کیس گیربکس بسیار مهم است.

انجام تعمیر و نگهداری منظم روی جعبه ترانسفر در مقایسه با خرید یک کیس جدید هزینه کمتری دارد. در این مجموعه ما بسیار خوشحالیم که خودروی شما را بازرسی کامل، بررسی روغن، آسیب دیدگی، و جستجوی مشکلات احتمالی مانند سایش و پوسیدگی می‌ کنیم.

خواه فقط نیاز به تعمیر سیستم گیربکس خود داشته باشید، یا به یک سیستم جدید نیاز دارید، با ما تماس بگیرید. با چندین سال سال فعالیت، ما ابزار و دانش لازم را برای ارائه خدمات سریع و با کیفیت به شما داریم.

احتمال خرابی خودروهایی با گیربکس اتوماتیک بیشتر از گیربکس های دستی است و در صورت وقوع، تعمیر آنها نسبت به گیربکس دستی هزینه بیشتری دارد. همانطور که انتظار دارید، گیربکس یکی از گران ترین قطعات خودرو برای تعمیر است. اگر گیربکس خودروی شما علائمی دارد که نشان دهنده مشکلی است، آنها را نادیده نگیرید زیرا این مشکلات می تواند به مرور بدتر شود و به موتور خودرو آسیب برساند.

رایج ترین علائم خرابی گیربکس

روشن شدن چراغ چِک داشبورد

چراغ‌های اخطار روی داشبورد شما به دلایلی ظاهر می‌ شوند، وقتی گیربکس شما دچار مشکل شده باشد، لازم است تا به چراغ دمای گیربکس توجه کنید که نشان می‌دهد گیربکس شما در دمای بالاتری کار می‌ کند. می توانید سطح مایع خنک کننده و گیربکس خود را بررسی کرده و آنها را بازیابی کنید، اما اگر این مشکل را حل نشد، باید ماشین خود را نزد یک مکانیک حرفه ای بررسی کنید.

کم شدن روغن

یکی از دلایل عمده ناکافی بودن روغن موتور است. قطعات متحرک، اختلاط، آلودگی آب، مشخصات نادرست و فرسودگی گریس یا روغن است. عدم پر شدن می تواند منجر به افزایش سرعت سایش و خرابی قطعات شود زیرا خنک کننده اجازه می دهد روغن و قطعات بیش از حد گرم شود، همراه با تماس فلز.

بوها

اگر گیربکس شما از کار بیفتد، ممکن است متوجه بوی سوختگی کمی در وسیله نقلیه خود شوید که به شما می گوید به روغن گیربکس بیشتری نیاز دارید. اگر سیستم سیال را به درستی روغن کاری نکنید، ممکن است بسوزد. اگر مایع را چک کنید و متوجه بوی بد شدیدی شوید، نشانه ای است که عمر گیربکس تقریباً به پایان رسیده است.

تغییر در عملکرد خودرو

هیچ کس بهتر از خودتان ماشین شما را نمی شناسد، بنابراین اگر متوجه شدید که زمان تعویض دنده، دنده ها به خوبی جا نمی روند و مشکل دارند یعنی گیربکس دچار آسیب شده است.

همچنین ممکن است صدای از موتور همراه با آن بشنوید. تاخیر در درگیر شدن گیربکس نشانه دیگری است که نباید از آن اجتناب کرد، اگر ماشین شما قبل از حرکت به جلو زمان می برد یا از نقطه گاز گذر می کند و هنوز زمان می برد تا خاموش شود، این نشانه ای است که گیربکس شما به تعمیر نیاز دارد.

میانگین هزینه تعمیر گیربکس

در انگلستان، میانگین هزینه تعمیر گیربکس حدود ۳۹۰ پوند است و قیمت ها بسته به جایی که هستید متفاوت است.

گیربکس ها قابل تعمیر هستند، بله! با این حال، تعیین هزینه به عوامل متعددی بستگی دارد. ابتدا به علائمی که نشان می دهد ممکن است گیربکس مشکل داشته باشد نگاهی بیاندازیم. اگر وسیله نقلیه شما هر یک از موارد زیر را انجام می دهد به این معنی است که ممکن است با مشکل گیربکس مواجه شوید.

۱) صدای کوبیدن و ارتعاشات شدید از سراسر خودرو

۲) تعویض دنده سخت است

۳) چرخ دنده ها می لغزند

۴) از زیر خودرو صدای خرد شدن می آید

اینها نشانه هایی هستند که نشان می دهد شما با گیربکس مشکل دارید. اگر این علائم را دارید به این معنی است که باید برای تشخیص نزد تعمیرکار بروید. قیمت را می توان بر اساس عوامل مختلفی تعیین کرد مانند:

۱) گیربکس چقدر آسیب دیده است

۲) آیا اجزای داخل قطعه قابل تعمیر هستند؟

۳) آیا به گیربکس جدید نیاز دارید؟

همه چیز بستگی به این دارد که چه اتفاقی افتاده است. وقتی به گیربکس نگاه می کنیم، به طور مستقیم به شما می گوییم که فکر می کنیم مشکلات چیست و یک ارزیابی و قیمت صادقانه به شما ارائه می دهیم.

از آنجا که ما چندین سال است که در تجارت گیربکس هستیم، با تجارت رشد کرده ایم و چیزی نیست که در این مورد باشیم. ما این تجربه را داریم که شما را به سرعت با بهترین قیمت به گیربکس مورد نظرتان برسانیم.

برای تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز با کارشناسان ما با شماره ۰۹۱۲۷۹۳۳۶۷۷ تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مکانیک نیاز دارید؟ تماس بگیرید!
09127933677