چطور دوام گیربکس اتوماتیک ۲۰۶ را افزایش دهیم؟

گیربکس اتوماتیک 206

5/5 - (1 امتیاز)

برای افزایش دوام گیربکس اتوماتیک ۲۰۶ لازم است تا فاکتور های متعددی را مورد بررسی قرار دهیم.

همچنین اگر می خواهید بدانید تعمیر گیربکس اتوماتیک تویوتا را کجا انجام دهیم می توانید مطالب قبلی سایت را مطالعه کنید.

احتمالاً از قبل می‌ دانید که تعویض گیربکس کار بسیار پر هزینه ای است. بسته به برند، سبک و میزان پیشرفته بودن دستگاه می تواند هزاران پوند هزینه داشته باشد. بنابراین مهم است که هر کاری که می توانید برای افزایش طول عمر تمام قطعات حیاتی در جعبه دنده اتوماتیک خود انجام دهید.

مهمترین اجزا و قطعات یک گیربکس اتوماتیک کدامند؟ آنها از مجموعه دنده سیاره ای، مبدل گشتاور (اگر این سبک باشد)، بدنه سوپاپ، روغن گیربکس، پمپ ها، استاتور، عقربه های ترمز، کلاچ ها و موارد دیگر را شامل می شود.

هنگامی که به درستی نگهداری و مراقبت شود، گیربکس اتوماتیک معمولی باید ۱۵۰۰۰۰ مایل یا بیشتر دوام بیاورد.

امروز، ما قصد داریم در مورد اینکه چگونه از گیربکس اتوماتیک خود حداکثر استفاده را ببرید، و چگونه اطمینان حاصل کنید که طول عمر آن به بالاترین تخمین زده می شود، یعنی رسیدن به ۱۵۰۰۰۰ مایل یا حتی بیشتر صحبت می کنیم.

گیربکس اتوماتیک 206افزایش عمر گیربکس اتوماتیک ۲۰۶

  • ۱. بررسی منظم روغن گیربکس

شما باید هر ۶ ماه یا بیشتر وضعیت روغن گیربکس خود را بررسی کنید و هر ۳۰۰۰۰ مایل یا بیشتر، روغن گیربکس را شستشو دهید (برای اطلاعات بیشتر در مورد سرویس به زیر مراجعه کنید).

می توانید با نگاهی به رنگ و وضعیت روغن گیربکس خود بر روی میله اندازه گیری مناسب آن را بررسی کنید.

میله اندازه گیری را بیرون بکشید و سطح، رنگ و وضعیت روغن گیربکس را بررسی کنید. وقتی نو و تازه باشد، رنگ قرمز عمیق، تمیز و غنی می شود. پس از مدت طولانی استفاده و آلوده شدن، بیشتر نارنجی می شود و در نهایت قهوه ای و کثیف می شود.

هنگامی که رنگ آن قهوه ای به نظر می رسد و به وضوح حاوی کثیفی چربی و سایر آلاینده ها است، زمان آن رسیده است که آن را تعویض کنید. اینکار شبیه چک کردن روغن است.

همه مدل‌های خودرو دارای یک میله برای روغن گیربکس نیستند. اگر ندارید، تنها راه برای بررسی روغن این است که ماشین را روی پایه جک یا بالابر هیدرولیک بلند کنید و به خود گیربکس نگاه کنید.

  • ۲. سرویس دهی حداقل هر ۳۰۰۰۰ مایل

شما حدوداً هر ۶ ماه یکبار مراقب روغن گیربکس باشید، و همیشه مراقب علائم دیگر مشکلات گیربکس باشید. باید مطمئن شوید که سرویس انتقال کامل و مناسب هر ۳۰۰۰۰ مایل یا بیشتر. برای اکثر رانندگان، این تقریباً هر سه سال یک بار است، اما اگر مسافت پیموده شده را در یک سال بیشتر از میانگین طی کنید، ممکن است تکرار شود.

ضروری است که گیربکس توسط متخصصان بررسی شود، و اغلب بهترین مکان، نمایندگی است، زیرا آنها دانش بیشتری در مورد گیربکس در برند خاص خودروی شما دارند.

یک سرویس هرگونه علائم آسیب یا خرابی را نشان می دهد و می توانید قبل از تبدیل شدن به عیب های جدی تر، آنها را به سرعت تعمیر کنید.

  • ۳. یک فیلتر خارجی نصب کنید

تمیز نگه داشتن فیلتر گیربکس بسار مهم است ، اما افزودن یک فیلتر خارجی به خطوط خنک کننده نیز یک لایه محافظ اضافه می کند که آلاینده ها را از روغن گیربکس شما دور نگه می دارد. به حفظ سلامت هر دسته از روغن ها برای مدت طولانی تری کمک می کند.

حتی اگر هنوز روغن گیربکس را هر ۳۰۰۰۰ مایل عوض می کنید، که هنوز هم خوب است، در تمام این مدت می تواند کار خود را در روانکاری و خنک کردن گیربکس به طور موثرتری انجام دهد.

تمام کار هایی که در جهت فیلتر و صاف کردن روغن انجام می دهید که می تواند به گیربکس شما کمک می کند.

  • ۴. مراقب سیستم خنک کننده باشید

علاوه بر آلاینده ها و اصطکاک بیش از حد، گرمای بیش از حد دشمن بزرگ دیگر گیربکس و جعبه دنده است. گیربکس دارای روغن گیربکس است، اما همچنان به شدت به سیستم خنک کننده عمومی برای دور نگه داشتن گرمای اضافی متکی است.

بنابراین، اطمینان از داشتن سطح مناسب مایع خنک ‌کننده و عدم وجود نشتی که مستقیماً به گیربکس نفوذ کند، هر دو از وظایف مهم هستند.

  • ۵٫ عادت های بد رانندگی را در خود ایجاد نکنید

بیشتر آسیب‌ های غیرضروری به گیربکس اتوماتیک ناشی از نقص مکانیکی یا نقص سازنده نیست، بلکه ناشی از رانندگی نادرست از طرف مالک خودرو است.

یکی از عادت های بد این است که تا حد ممکن پدال گاز را فشار دهید، و به دنبال آن ترمز شدید و حرکت دادن خودرو در نوعی چرخه ترمز با شتاب شدید. این کار برای گیربکس بسیار ناسالم است، به غیر از سایر قسمت های خودرو نیز. به درستی و پیوسته رانندگی کنید تا عمر گیربکس طولانی شود.

  • ۶. از ترمزها به درستی استفاده کنید

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، تهاجمی بودن بیش از حد با ترمزها یک راه مطمئن برای کاهش طول عمر یک گیربکس اتوماتیک است. با این حال، یکی دیگر از عادت های بد در خصوص ترمزها، زمانی است که به جای رانندگی عادی، ترمز می گیرید.

برای مثال، ترمز سواری در سراشیبی کار خوبی نیست، حتی اگر فشاری که وارد می‌کنید زیاد نباشد.

یکی دیگر از مواردی که در ترمزگیری باید مراقب آن باشید، استفاده نکردن از ترمز دستی است. برخی از رانندگان فقط ماشین خود را در پارک می گذارند و آن را رها می کنند. همیشه بهترین کار این است که ترمز دستی خودروی اتوماتیک خود را درگیر کنید، به هر شکلی که باشد. با استفاده از این ابزار، فشار را از روی ترمز و گیربکس خود بردارید.

نتیجه گیری: در نهایت، بازرسی بیشترین اهمیت را دارد.

به طور کلی، موثرترین و مفیدترین کاری که می توانید برای افزایش طول عمر گیربکس اتوماتیک خود انجام دهید این است که به طور مرتب آن را از نظر ایراد بررسی کنید. با انجام این کار، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که تمام مشکلات زمانی که هنوز مسائل جزئی هستند برطرف می‌شوند و می‌توانید از تعمیرات بسیار پرهزینه ‌تر و طولانی‌ تر، حتی تعویض کل چیز جلوگیری کنید.

مهمتر از همه، هرگز علائمی را که نشان می دهد چیزی اشتباه است نادیده نگیرید – صداهای بد، صداهای خراشیده، مشکل در تعویض دنده، لغزش کلاچ (دور در دقیقه افزایش می یابد اما سرعت افزایش نمی یابد) و غیره. یک مشکل کوچک به راحتی قابل حل است و یک سرمایه گذاری مناسب با مکانیک محلی شما است. رها کردن چیزها بدون مراقبت فقط مشکلات را بدتر (و گران تر) می کند.

بخش خودروهای اتوماتیک مدت‌هاست که در اقلیت بوده است، زیرا اکثر مردم ترجیح می‌دهند خودروهای دستی کارآمدتری رانندگی کنند. در کشوری که بنزین بسیار گران است و فناوری خودکار نسبتاً هدر می ‌رود، جای تعجب نیست. علاوه بر این، خودروهای اتوماتیک همواره در شتاب آهسته ‌تر بودند و فاقد عملکرد عالی بودند. با گذشت زمان، اما همه چیز در حال تغییر است و اکنون افراد بیشتری از هر زمان دیگری با خودروهای اتوماتیک رانندگی می کنند.

اگر ماشینی با گیربکس اتوماتیک رانندگی می کنید، باید توجه داشته باشید که این نوع گیربکس ماشینی بسیار پیچیده و پیچیده است. همانطور که هست، یک گیربکس اتوماتیک معمولی نسبت به تاثیرات منفی برخی عادات بد رانندگی کاملا حساس است. امروز ۶ عادت رانندگی را بررسی می کنیم که می تواند مستقیماً به گیربکس اتوماتیک شما آسیب برساند.

عادت ۱: عدم توقف قبل از جابجایی بین “D” و “R”

بیایید اول از همه با رایج ‌ترین مشکلی که به نظر می‌ رسد مردم دارند، بپردازیم، و آن زمانی است که آن‌ها نمی ‌توانند وسیله نقلیه را قبل از تغییر مسیر از درایو «D» به عقب «R» یا بالعکس متوقف کنند. هنگامی که یک ماشین اتوماتیک همچنان در حال حرکت است و شما دنده‌ها را به این شکل تعویض می ‌کنید، می‌تواند صدمات زیادی ایجاد کند. وقتی خیلی زود دنده را عوض می کنید، اتفاقی که می افتد این است که گیربکس ماشین را مجبور می کنید تا ماشین را متوقف کند تا ترمز.

این فشار بی مورد روی گیربکس وارد می کند و خطر فرسودگی سریع تر و حتی شکستن قطعات را به شدت افزایش می دهد

عادت ۲: دور برداشتن موتور در حالت خلاص

برخی از مردم وقتی می خواهند با ماشین خودکار خود از حالت سکون خارج شوند، خود را به عنوان راننده در یک مسیر مسابقه تصور می کنند. فرض کنید آنها در چراغ راهنمایی هستند، و ماشین در حال حاضر در حالت خلاص است. آنها با انتظار سبز شدن چراغ، موتور را روشن می کنند تا بتوانند ماشین را روی درایو “D” بکوبند و مانند لوئیس همیلتون سرعت بگیرند.

وقتی این کار را انجام می دهید، در واقع فقط یک کار را انجام می دهید و آن فرسودگی باندهای سیستم گیربکس شما است. اگر مایلید برای تعمیر و یا تعویض اینها پول جمع کنید، به هر طریقی به دور موتور ادامه دهید، اما اگر عقل دارید متوجه خواهید شد که اگرچه ممکن است سرگرم کننده به نظر برسد، اما آسیب جدی وارد می کنید. به گیربکس اتوماتیک شما

در واقع، قرار دادن خودرو در حالت خلاص هنگام توقف پشت چراغ قرمز نیز ایده بدی در خودروهای اتوماتیک است. ممکن است فکر کنید با انجام این کار در مصرف سوخت صرفه جویی می کنید، اما در واقع تنها کاری که واقعاً انجام می دهید این است که کنترل مناسب خودروی خود را کنار بگذارید.

علاوه بر این، از این طریق در مصرف سوخت صرفه جویی نمی کنید.

عادت ۳: رانندگی با موتور سرد

این عادت فقط در مورد رانندگان خودروهای خودکار قدیمی تر صدق می کند. اگر خودروی شما حداقل از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ ساخته شده است، اصلاً لازم نیست خیلی نگران این موضوع باشید. ماشین‌ های گیربکس اتوماتیک قدیمی ‌تر در ماه‌های سرد زمستان غلیظ شدن روغن و مایع گیربکس را تجربه می‌ کنند، به این معنی که هیچ یک از روغن‌ها در بهترین حالت خود کار نمی‌ کنند. هر چه سیال سردتر و چسبناک تر باشد، آزادانه تر بین اجزای مختلف در گیربکس حرکت می کند.

قبل از اینکه شروع به گذاشتن پدال روی فلز کنید، باید مقداری زمان بگذارید تا موتور شما گرم شود. بنابراین، وقتی استارت می ‌زنید، قبل از شروع رانندگی یک دقیقه یا بیشتر صبر کنید، و سپس حداقل در چند مایل اول، آهسته و پیوسته بدون هیچ‌ گونه شتاب چشمگیر یا رانندگی با سرعت بالا رانندگی کنید. پس از حدود ۱۰ دقیقه رانندگی ثابت در جاده، موتور باید روغن و مایع گیربکس را تا جایی که به طور معمول کار می کنند گرم کرده باشد.

عادت ۴: با باک خالی رانندگی کردن

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که قبل از بازدید از پمپ بنزین اجازه می‌دهید تا ماشین تقریباً خالی شود؟ علاوه بر این، وقتی برای پر کردن مخزن می روید، آیا فقط ارزش یک تنر را اضافه می کنید؟ اگر چنین است، ممکن است لازم باشد در آن استراتژی تجدید نظر کنید. هنگامی که با خودروی اتوماتیک رانندگی می کنید، پایین نگه داشتن مخزن سوخت هرگز ایده خوبی نیست زیرا به این معنی است که خودروی شما در معرض سوخت کثیف تری قرار می گیرد. قسمت پایین مخزن سوخت شما همیشه محل رسوبات و سایر آلاینده های ناخوشایند است که فیلترها را سریعتر خراب می کند و سیستم تزریق سوخت را به جای دوست، دشمن موتور و گیربکس شما می کند.

عادت ۵: در سراشیبی ساحلی قرار دادن دنده حالت خلاص

این عادتی است که رانندگان جوان تر تمایلی به نمایش آن ندارند، اما هرکسی که از دهه ۱۹۷۰ یا ۱۹۸۰ رانندگی کرده است ممکن است انجام دهد. در خودروهای قدیمی گیربکس دستی، این ایده رایج بود که اگر به یک شیب تند رسیدید، باید خودرو را در حالت خلاص قرار دهید و سپس به آن اجازه دهید تا از تپه پایین بیاید. به این ترتیب می توانید در مصرف بنزین صرفه جویی کنید. این در واقع روی برخی از آن ماشین‌های قدیمی و ناکارآمد عمل کرد، اما وقتی با یک گیربکس اتوماتیک مدرن این کار را انجام می ‌دهید، هم غیرضروری است و هم آسیب‌ رسان است.

حتی بدتر از فشاری که به مکانیک وارد می‌کنید، در واقع با انجام این کار خود را در معرض خطر بیشتری قرار می‌دهید، زیرا وقتی در یک خودروی اتوماتیک «N» خلاص را وارد می‌ کنید، اساساً کنترل خودرو را کنار می ‌گذارید. در ایالات متحده، تعدادی از ایالت ها در واقع استفاده از دنده خلاص را به دلیل اینکه کنترل را از دست راننده خارج می کند، به طور کلی ممنوع کرده اند.

پژو یک برند معتبر در صنعت خودروسازی است که به دلیل تولید خودروهای باکیفیت و تکنولوژی روز شناخته شده است. طیف وسیعی از وسایل نقلیه آنها با ویژگی هایی طراحی شده است که حداکثر راحتی، ایمنی و استقامت را ارائه می دهد. یکی از امکاناتی که در خودروهای پژو بسیار مورد استفاده قرار گرفته است، گیربکس اتوماتیک است.

گیربکس اتوماتیک پژو یک ماشین قابل اعتماد و کارآمد است. طراحی شده است تا تغییرات دنده نرم‌ تر و تجربه رانندگی بدون دردسر را ارائه دهد. گیربکس با مواد مرغوب ساخته شده است که دوام و مقاومت آن را در برابر سایش افزایش می دهد.

خودروهای پژو به گیربکس شش سرعته یا هشت سرعته اتوماتیک مجهز هستند. گیربکس شش سرعته معمولاً در خودروهای کوچکتر یافت می شود در حالی که گیربکس هشت سرعته در مدل های بزرگتر استفاده می شود. هر دو گیربکس به خوبی مهندسی شده اند تا یک تجربه رانندگی پاسخگو را ارائه دهند

در خاتمه، گیربکس های اتوماتیک پژو قابل اعتماد و کارآمد هستند. آنها با مواد باکیفیت ساخته شده اند که دوام آنها را افزایش می دهد و تجربه رانندگی نرمی را برای راننده فراهم می کند. اگر گیربکس به درستی نگهداری شود، می تواند سال ها بدون هیچ مشکل اساسی دوام بیاورد.

خودروهای پژو مدت هاست که گزینه جالبی در بازار خودرو برای مشتریانی بوده که به دنبال چیزی متفاوت از خط تولید معمول خودروسازان ژاپنی یا آمریکایی هستند. با این حال، یکی از سوالاتی که اغلب در هنگام خرید خودرو پژو مطرح می شود، قابلیت اطمینان آن است.

طبق گزارش‌ها و بررسی‌های مختلف، خودروهای پژو در مورد قابلیت اطمینان از شهرت متفاوتی برخوردار هستند. برخی از مدل ها عملکرد خوبی داشته اند و قابل اعتماد در نظر گرفته شده اند، در حالی که برخی دیگر دارای مشکلات قابل توجهی بوده اند که باعث شده مصرف کنندگان تصور منفی از برند داشته باشند.

عواملی مانند قدمت و تاریخچه تعمیر و نگهداری وسیله نقلیه و همچنین عادات رانندگی مالک، می توانند بر قابلیت اطمینان کلی یک خودروی پژو تأثیر زیادی بگذارند. بررسی های کارشناسان خودرو و متخصصان صنعت بینشی را در مورد مدل های خاص و زمینه های مورد توجه ارائه می دهد.

به طور کلی، خودروهای پژو را می توان قابل اعتماد در نظر گرفت، اما با یک اخطار: تحقیق، نگهداری و عادات رانندگی نقش مهمی در اطمینان از قابل اعتماد بودن خودرو در طول چرخه عمر خود دارند. بنابراین، لازم است قبل از خرید هر وسیله نقلیه، از جمله خودروهای پژو، تحقیقات خود را انجام دهید. مارک و مدل مورد نظر خود را بشناسید و تصویر واضحی از عملکرد و قابلیت اطمینان آن بدست آورید.

پژو یک شرکت خودروسازی مستقر در فرانسه است که از اواخر دهه ۱۸۰۰ فعالیت خود را آغاز کرده است. در طول سال‌ها، پژو طیف گسترده‌ای از خودروها، از خودروهای شهری گرفته تا سالن‌های خانوادگی و کوپه‌های اسپرت را تولید کرده است.

با این حال، سوالی که در ذهن بسیاری از مردم وجود دارد این است که آیا خودروهای پژو قابل اعتماد هستند و آیا ارزش آن ها را در هنگام خرید خودروی جدید در نظر گرفته است؟

برای پاسخ به این سوال، نگاهی دقیق تر به مدل های پژو و توجه به نظرات مشتریان ضروری است. خودروهای پژو به دلیل طراحی شیک و هندلینگ خوب خود شناخته می شوند، اما از نظر قابلیت اطمینان چگونه عمل می کنند؟ طبق بررسی‌ها، خودروهای پژو از نظر قابلیت اطمینان در حد متوسط ​​هستند.

پژو ۲۰۰۸ بسیار قابل اعتماد است، در حالی که مدل بزرگتر ۳۰۸ نظرات متفاوتی دریافت کرده است. با این حال، مدل‌های جدیدتر پژو نسبت به برخی از مدل‌های قدیمی ‌ترشان دوام بیشتری دارند، بنابراین ارزش بررسی آخرین نسخه‌های منتشر شده را دارد. شایان ذکر است که پژو گارانتی سه ساله / ۶۰۰۰۰ مایلی برای تمام مدل های جدید ارائه می دهد که به خریداران اطمینان می دهد. علاوه بر این، این شرکت دارای خدمات پس از فروش معتبر است و در رفع مشکلات به سرعت عمل می کند. در نتیجه، در حالی که رکورد قابلیت اطمینان پژو کامل نیست، بسیاری از خودروهای آنها قابل اعتماد هستند.

بازخورد مشتریان عموما مثبت است و این شرکت خدمات پس از فروش خوبی دارد. با این وجود، قبل از خرید یک خودروی پژو برای اطمینان از اینکه خودرویی قابل اعتماد و رضایت بخش به دست می آورید، ارزش تحقیق و تست درایو را دارد.

اگر شما هم مانند بسیاری از صاحبان خودرو هستید، به احتمال زیاد ممکن است کمی از سیستم گیربکس خودرو خود گیج شوید. در واقع گیربکس اتوماتیک یکی از پیچیده ترین و پیچیده ترین قطعات هر خودرو است. با یادگیری کمی در مورد نحوه عملکرد گیربکس خود، می توانید مشکلات گیربکس را قبل از جدی شدن شناسایی کنید. یک فروشگاه گیربکس که گیربکس های بازسازی شده و خدمات گیربکس خودکار را ارائه می دهد، می تواند به هر سؤالی که ممکن است در مورد گیربکس خودروی خود داشته باشید پاسخ دهد. برای مروری بر برخی از اجزای اصلی گیربکس خودروی خود به ادامه مطلب مراجعه کنید.

مجموعه دنده خورشیدی

در قلب هر گیربکس اتوماتیک مجموعه دنده خورشیدی قرار دارد. مجموعه چرخ دنده خورشیدی نام خود را به دلیل شباهت چشمگیر آن به نحوه گردش گیاهان ما به دور خورشید در منظومه شمسی گرفته است. هر مجموعه چرخ دنده خورشیدی از یک چرخ دنده خورشیدی تشکیل شده است. این چرخ دنده ها خود را در ترکیب های مختلف در حین حرکت در جاده و تغییر سرعت، مرتب می کنند.

مبدل گشتاور

برخلاف گیربکس دستی که شامل کلاچ است، گیربکس اتوماتیک به قطعه ای مجهز است که مبدل گشتاور نامیده می شود. وظیفه مبدل گشتاور گیربکس نیرو از موتور خودرو به سیستم گیربکس آن است. هنگامی که موتور در حالت دور آرام است و خودرو در حرکت نیست، مبدل گشتاور انرژی موتور را جذب کرده و از توقف آن جلوگیری می کند. اگر خودروی شما با مشکل مبدل گشتاور مواجه شود، ممکن است متوجه شوید که وسیله نقلیه شما نامنظم حرکت می کند.

بدنه سوپاپ

هر گیربکس اتوماتیک برای کار کردن به مایع گیربکس نیاز دارد. سیال گیربکس توسط قطعه ای که به بدنه شیر معروف است کنترل می شود. به منظور عبور مایع گیربکس از طریق سیستم، بدنه سوپاپ در صورت نیاز باز و بسته می شود. گیربکس های مدرن دارای سیستم های کامپیوتری هستند که عملکرد بدنه سوپاپ و همچنین بسیاری از عملیات ضروری دیگر سیستم گیربکس را کنترل می کنند.

برای تعمیر گیربکس اتوماتیک ۲۰۶ با مناسب ترین قیمت با کارشناسان ما با شماره  ۰۲۱۸۸۴۰۶۲۸۶ تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مکانیک نیاز دارید؟ تماس بگیرید!
09127933677