علائم خرابی گیربکس اتوماتیک

گیربکس

امتیازدهی post

همانطور که می دانید گیربکس اتوماتیک یکی از مهم ترین قطعات هر خودرو محسوب می شود.

در مطالب قبل شما را با زمان تعویض گیربکس اتوماتیک آشنا کردیم. در این مقاله همراه ما باشید تا در مورد نشانه ها و علائم خرابی این گیربکس ها اطلاعات بیشتری به دست آورید.

به مرور زمان هر گیربکسی ممکن است خراب شود. به همین خاطر شناخت یک تعمیرگاه و همچنین مرکز فروش معتبر برای تعمیرات و تعویض گیربکس ها امری بسیار مهم است.

در واقع می توان گفت که هر گیربکس قلب آن خودرو محسوب می شود چرا که به وسیله آن ها می توان قدرت موتور را به سیستم حرکتی خودرو انتقال داد.

آیا می دانید چرا یک گیربکس خراب می شود؟

به طور کلی اجزای داخلی این قطعه اگر به خوبی کار نکند موجب خرابی گیربکس اتوماتیک را فراهم می کند. آلیاژ هایی که در گیربکس به کار رفته است بر اثر گذشت زمان ممکن است دچار خوردگی شوند.

به همین خطر با کوچکترین ضربه ایی شکسته و خورد می شوند.

از این رو لازم است تا برای جلوگیری از خودردگی قطعات داخلی این نوع گیربکس ها از روغن گیربکس استفاده شود.

همچنین اگر گیر بکس را به طور مرتب سرویس نکنید احتمال خرابی آن افزایش می یابد.

چطور می توان تشخیص داد که گیربکس خراب شده است؟

یکی از راه های تشخصی خرابی گیربکس اسن است که صدای تقه بشنوید. علاوه بر این اگر شاهد گاز خوردن بی مورد خودرو بودید می توان گیربکس را مورد بررسی قرار داد.

لازم است تا برای چک کردن گیر بکس ها به طور مرتب برای سرویس کردن این قطعه به تعمیرگاه مراجعه کنید تا به موقع و مرتب خودرویتان چک شود و بتوان گیربکس را تعمیر کرد چرا که اگر زمان زیادی از خرابی گیربکس بگذرد خرابی بیشتر شده و هزینه های بسیار بالا تری را باید بابد تعمیرات بپردازید.

برای تعمیرات گیربکس اتوماتیک می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مکانیک نیاز دارید؟ تماس بگیرید!
09127933677