گیربکس دستی در مقایسه با گیربکس اتوماتیک

گیربکس اتوماتیک

امتیازدهی post

به نظر می‌رسد بحث در مورد گیربکس اتوماتیک و دستی هرگز به پایان نمی‌رسد. هر چند که مزایایی در انتقال قدرت به صورت دستی وجود دارد. اما این امر اشتباه است که به طور مطلق گیربکس دستی از همتای خود برتری دارد. بنابراین، برخی از مزایای واقعی در مورد گیربکس‌های اتوماتیک را در زیر آورده‌ایم.

تعمیر گیربکس اتوماتیک پیچیدگی بیشتری دارد. اما در صورتی که از این نوع گیربکس نگهداری مناسبی انجام دهید. می‌توان گفت که نیازی به تعمیر آنها نخواهد بود و سال‌ها به کار خود ادامه می‌دهند.

تفاوت‌های گیربکس اتوماتیک و دستی در چیست؟

گیربکس دستی

در مقیاس بین خودروی گیربکس اتوماتیک با دستی، بسیاری از رانندگان هنوز به دلیل عادت‌هایی که از گذشته دارند. گیربکس دستی را ترجیح می‌دهند. با این حال، بعضی اوقات آنها نمی‌توانند در مورد مزایای استفاده از گیربکس دستی مواردی را بیان کنند. برای درک واقعیت‌های بیشتر در مورد گیربکس اتوماتیک ، اجازه دهید بیشتر در مورد آن بحث کنیم.

آیا تعویض دنده دستی باعث مصرف سوخت کمتر می‌شود؟

وقتی صحبت از جعبه دنده اتوماتیک می‌شود، مردم معمولا تمایل دارند از خودروهای گیربکس اتوماتیک استفاده کنند. اگرچه در ابتدا گیربکس دستی با پیشرفت فنی و بهره‌وری بیشتری برخوردار بود. اما امروزه گیربکس‌های اتوماتیک مصرف سوخت کمتری دارند.

از نظر راندمان مصرف سوخت گیربکس اتوماتیک در مقابل دستی، تفاوت‌هایی وجود دارد. در گیربکس دستی راننده ممکن است دنده را در دور موتور بالاتری تعویض کند. که این امر منجر به مصرف سوخت بیشتر می‌شود. اما گیربکس‌های اتوماتیک به روش استاندارد تعویض دنده را انجام می‌دهند.

آیا اتومبیل‌های گیربکس دستی ارزان‌تر هستند؟

گیربکس دستی

امروزه در عمل به این صورت است که قیمت هر دو نسخه تفاوت چندانی با هم نمی‌کنند. علاوه بر این، در حال حاضر هر اتومبیلی با نسخه دستی ارائه نمی‌شود و برخی از مدل‌ها فقط دارای جعبه دنده اتوماتیک هستند.

کدام نوع گیربکس نیاز به تعمیر کمتری دارد؟

اگرچه گیربکس دستی، پیچیدگی کمتری نسبت به انواع اتوماتیک دارد. اما به ندرت گیربکس‌های اتوماتیک مدرن نیاز به تعمیر پیدا می‌کنند و با نگهداری مناسب، طول عمر بالایی خواهند داشت. در اتومبیل‌های دارای گیربکس دستی، ممکن است. مجبور شوید در طول عمر خودرو، آن را یک یا دو بار تعمیر کنید، که در طولانی مدت هزینه بالاتری نسبت به انواع اتوماتیک در بر خواهد داشت.

آیا استفاده از گیربکس دستی در اتومبیل‌های ورزشی اجباری است؟

اگر چه در اتومبیل‌های اسپرت از جعبه دنده دستی در بیشتر مدل‌ها استفاده می‌شود. اما گزینه اتوماتیک نیز اغلب وجود دارد. امروزه تولید کنندگان خودروهای ورزشی در حال ساخت خودروهای اسپرت با قابلیت تعویض دنده بدون کلاچ هستند. بنابراین می‌توان گفت، خودروهای اسپرت با جعبه دنده اتوماتیک اکنون به یک واقعیت تبدیل شده است.

آیا برای کارهای سنگین گیربکس دستی بهتر است؟

مردم معتقدند که برای کارهای سنگین، جایگزینی برای جعبه دنده دستی وجود ندارد. اما در واقعیت، ممکن است کلاچ جعبه دنده دستی، در اثر فشار وارد شده خراب شده و از بین برود. از طرف دیگر، جعبه دنده اتوماتیک کلاچ ندارد و باعث اطمینان بیشتر می‌شود. علاوه بر این، بسیاری از وسایل نقلیه سنگین با جعبه دنده اتوماتیک دارای پکیج بکسل برای انجام این نوع از کار هستند.

این سوالاتی که در بالا مطرح شد به نوعی نکاتی در مورد جوانب مثبت و منفی گیربکس اتوماتیک و دستی را به ما نشان می‌دهند. اگرچه امروزه جعبه دنده اتوماتیک به انتخاب اول مصرف کنندگان خودرو تبدیل شده. یک گیربکس دستی نیز مزایای مخصوص به خود را دارد. تکنولوژی‌های جدید گیربکس‌های اتوماتیک، قابلیت بالایی را ارائه می‌دهند که باعث خواهد شد. از این نوع جعبه دنده بتوان در شرایط مختلف استفاده کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مکانیک نیاز دارید؟ تماس بگیرید!
09127933677