زمان استفاده از دنده پایین در گیربکس اتوماتیک

گیربکس اتوماتیک

امتیازدهی post

اگر قصد پایین آمدن از یک تپه شیب‌دار را دارید که شیب آن زیاد است. یا قرار است در مسیر سربالایی رانندگی کنید، توصیه می‌شود گیربکس را در دنده‌های پایین قرار دهید. معمولا گیربکس اتوماتیک دارای دو دنده L1 و L2 است. که امکان نیروی بیشتری را در کنار سرعت پایین در اختیار راننده قرار می‌دهد. که در مواقع خاص بتواند از آنها استفاده کند.

برای تعمیر گیربکس اتوماتیک می‌توانید با ما در تعمیرگاه تخصصی مانوک تماس بگیرید تا بهترین خدمات را ارائه دهیم.

دنده پایین در گیربکس اتوماتیک چیست؟

هنگامی که گیربکس در دنده کم قرار دارد. بدین معنی است که خودرو با سرعت کم و با دور موتور بالا حرکت می‌کند. رانندگی با دنده کم به این معنی است که مجبور نیستید که برای کم کردن سرعت از ترمزها استفاده کنید. وسیله نقلیه با سرعت کم حرکت می‌کند و ترمزها برای مواقع ضروری به خوبی عمل خواهند کرد. این دنده‌ها در مواقع خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند و نیروی کافی برای حرکت اتومبیل را فراهم می‌کنند.

در گیربکس اتوماتیک دنده‌ها به طور خودکار نسبت به دور موتور تغییر می‌کنند. اما زمانی که گیربکس را در این دنده‌ها قرار می‌دهید. هنوز می‌توانید وسیله نقلیه خود را برای حرکت در یک جاده با شیب زیاد آماده کنید. هنگام نزدیک شدن به یک تپه، به آرامی پای خود را از روی پدال گاز بردارید. و زمانی که سرعت خودرو کم است. دنده را در یکی از این دنده‌های پایین قرار دهید. و با فشار دادن پدال گاز، نیروی کافی برای بالا رفتن از تپه را ایجاد کنید. سپس به سادگی، سرعت آهسته دلخواه خود را حفظ کنید. تا وسیله نقلیه اتوماتیک خود را به بالای تپه حرکت دهید.

حرکت رو به پایین با دنده‌های پایین گیربکس اتوماتیک

اگر در حین پایین رفتن از یک تپه شیب‌دار هستید. یا برای مدت زمان طولانی در مسیری با شیب زیاد رو به پایین حرکت می‌کنید. اگر بخواهید با استفاده از ترمز سرعت اتومبیل را کم کنید. ترمزهای خودروی شما بیش از حد گرم می‌شوند، که می‌تواند منجر به کار نکردن ترمز شود. قبل از پایین آمدن، قرار دادن در دنده پایین به سیستم ترمز اتومبیل اجازه می‌دهد. تا در زمان مناسب بتواند به خوبی سرعت اتومبیل را کم کند.

چه وقت می‌توان از دنده‌های پایین استفاده کرد

اگر در بیرون از جاده حرکت می‌کنید و یا در مسیری با تپه‌های شیب‌دار رانندگی می‌کنید. یک دنده کم می‌تواند مفید باشد زیرا باعث می‌شود با کنترل دور موتور، سرعت خودرو را کم و زیاد کنید.

در جاده‌های لغزنده استفاده از این دنده‌ها مفید است. اگر در جاده‌ای با شرایط جاده‌ای یخی یا گل آلود حرکت می‌کنید. قرار دادن در دنده کم می‌تواند بدون نیاز به نگه‌داشتن ترمز، سرعت ایمن وسیله نقلیه خود را حفظ کنید. که در نهایت خطر لغزش چرخ‌ها و از بین رفتن کشش را کاهش می‌دهد.

اگر در جاده‌ای که با برف پوشیده شده و دارای شیب به سمت پایین است راننده ترمز بگیرد. اتومبیل به راحتی لیز می‌خورد و نمی‌توان آن را کنترل کرد. در اتومبیل‌هایی که به گیربکس اتوماتیک مجهز هستند. با قرار دادن دنده در دنده پایین، سرعت خودرو اضافه نمی‌شود و نیازی به گرفتن ترمز نیست.

البته باید توجه داشته باشید که از این دنده‌ها زمانی که اتومبیل سرنشینان زیادی دارد. و یا بار زیادی را حمل می‌کند و در یک جاده شیب‌دار در حال حرکت است، استفاده کنید. در حالت عادی و در اتوبان‌ها و جاده‌های بین شهری که شیب جاده به صورت استاندارد در نظر گرفته شده. نباید از این دنده‌ها استفاده کرد و گیربکس باید در حالت درایو (D) باشد.

تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک مانوک

تعمیرگاه مانوک با داشتن تجربه طولانی در تعمیر انواع گیربکس‌های اتوماتیک اتومبیل‌های مختلف. آماده ارائه خدمات تعمیر و فروش انواع گیربکس‌های اتوماتیک بوده. و خدمات تعمیر انواع گیربکس اتوماتیک را با بهترین قطعات یدکی مرغوب و باکیفیت. در کمترین زمان ممکن انجام خواهد داد. افراد حرفه‌ای با تجربه طولانی به بهترین نحو مشکل گیربکس خودروی شما را پیدا خواهند کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مکانیک نیاز دارید؟ تماس بگیرید!
09127933677